Samochodowy czujnik Halla rodziny Triaxis z dwoma wyjściami o elastycznej konfiguracji
Firma Melexis powiększa ofertę czujników Halla rodziny Triaxis o nową wersję MLX90374 z podwójnym wyjściem, pozwalającą zredukować rozmiary, powierzchnię montażową i pobór mocy w elektronice samochodowej. Układ ten służy do wyznaczania położenia ruchomego magnesu stałego w aplikacjach wymagających pomiaru przesunięcia liniowego lub kąta obrotu. Zawiera głowicę analogową, przetwornik A/C, procesor DSP, czujnik temperatury oraz układ kondycjonowania sygnału do współpracy z opcjonalnym czujnikiem zewnętrznym.
Od wcześniejszych czujników rodziny Triaxis odróżnia się podwójnym stopniem wyjściowym z niezależną konfiguracją. Wyjście główne w wariancie MLX90374 ABB może wyprowadzać dane w formacie SENT (SAE J2716) lub PWM, a wyjście pomocnicze w formacie PWM lub opcjonalnie może być wykorzystane jako wyjście przełączające o programowalnym poziomie progowym.
Dostępny jest też wariant MLX90374 ABC z dodatkowym, trzecim wyjściem również konfigurowanym w trybie przełącznika. Wszystkie wyjścia współpracują z wewnętrznym procesorem DSP mogącym pobierać dane z wbudowanego lub zewnętrznego czujnika pola magnetycznego. Układ spełnia wymogi specyfikacji ISO 26262 ASIL C.
Może pracować w szerokim zakresie temperatur otoczenia od -40 do +160°C, zapewniając mały dryft temperaturowy. Typowe zastosowania obejmują identyfikowanie przełożeń w skrzyni biegów, położenia pedału przyspieszenia, kąta obrotu kierownicy, wysokości siedzeń itp.
Poza dużą elastycznością, do zalet układu należą też bardzo dobre parametry. Duża czułość w porównaniu z wcześniejszymi czujnikami rodziny Triaxis pozwala na współpracę z mniejszymi i słabszymi magnesami. MLX90374 jest zamykany w obudowach SOIC-8 i DMP-4.