Transceiver 76...81 GHz do samochodowych radarów FMCW
AWR2544 to monolityczny transceiver na pasmo EHF od 76 do 81 GHz, zaprojektowany do samochodowych radarów FMCW w systemach wspomagania kierowcy (ADAS). Został zreealizowany w energooszczędnym procesie 45 nm RFCMOS. Jego konstrukcja typu Launch-On-Package (LOP), zapewnia bezpośrednie sprzężenie obudowy z anteną. Układ charakteryzuje się dużym stopniem integracji i wymaga minimum elementów współpracujących. Jest transceiverem o konfiguracji 4 TX/4 RX z wewnętrzną pętlą PLL, oscylatorem VCO, mieszaczem i przetwornikiem A/C pasma podstawowego. Zawiera blok RSS (Radio Processor Subsystem), odpowiadający za konfigurację, sterowanie i kalibrację głowicy w.cz. oraz MSS (Main Subsystem) z mikroprocesorem ARM Cortex-R5F, realizujący obsługę sterowania i obsługi interfejsu samochodowego. Akcelerator sprzętowy HWA 1.5 realizuje operacje obliczeniowe FFT oraz związane ze skalowaniem i kompresją, co zmniejsza obciążenie zewnętrznego mikroprocesora, zwalniając zasoby do obsługi aplikacji użytkownika i algorytmów post-processingu wyższego poziomu.
Do transceivera AWR2544 firma Texas Instruments dostarcza pełne wsparcie projektowe w postaci projektów referencyjnych, sterowników programowych, przykładowych plików konfiguracyjnych, interfejsów API itp.
Pozostałe cechy:
- moc nadawania: +12 dBm,
- współczynnik szumów odbiornika: 13 dB,
- szumy fazowe: -96 dBc/Hz (76...77 GHz); -95 dBc/Hz (76...81 GHz),
- system autokalibracji termicznej,
- interfejs host: 10/100/1000Mbps RGMII/RMII/MII Ethernet,
- interfejs do zewnętrznej szeregowej pamięci Flash,
- interfejsy SPI, 2 x UART, I2C, GPIO, LVDS,
- 2 MB pamięci RAM,
- akceleratory kryptograficzne PKA (z ECC), AES (do 256 bitów), SHA (do 512 bitów),
- zgodność z poziomem nienaruszalności bezpieczeństwa do ASIL B,
- kwalifikacja AEC-Q100,
- zakres temperatury pracy złącza od -40 do +140°C.