Transceivery CAN FD o szybkości transmisji do 5 Mbps
Infineon Technologies AG
W produkowanych obecnie samochodach występuje średnio 17 transceiverów CAN, a liczba te stale rośnie i szacuje się, że w ciągu następnych pięciu lat przekroczy 20 w miarę wprowadzania coraz to nowych funkcji komfortu i automatyki. Transceivery CAN zapewniają wzajemną komunikację między modułami BCM, układem wspomagania kierownicy, układami sterowania silnikiem i skrzynią biegów, radarami i systemami DAS korzystającymi z kamer.
Nowo opracowany wariant protokołu, CAN FD (CAN Flexible Data-rate) zapewnia większą szybkość transmisji, co pozwala zaoszczędzić czas przy programowaniu, testowaniu, diagnostyce i aktualizacji oprogramowania wbudowanego.
Nowa seria transceiverów CAN FD firmy Infineon, TLE925x zapewnia szybkość transmisji sięgającą 5 Mbps. W porównaniu z klasycznymi transceiverami CAN mogącymi wysyłać wiadomości o rozmiarze do 8 bajtów, nowe układy obsługują wiadomości zawierające do 64 bajtów.
Umożliwia to sprawdzanie danych w nadajniku pod kątem spójności i podpisywanie ich sumą kontrolną o długości 21 bitów, zamiast dotychczasowych 17. To z kolei zapewnia niezawodną komunikację między jednostkami sterującymi bez potrzeby komplikowania oprogramowania aplikacyjnego.
Transceivery TLE925x mogą się komunikować z mikrokontrolerami zasilanymi napięciem 3,3 lub 5 V. W porównaniu z transceiverami CAN poprzedniej generacji zwiększono ich odporność na interferencje elektromagnetyczne w standardowym zakresie częstotliwości od 1 MHz do 1 GHz.
Emisja elektromagnetyczna w paśmie 150 kHz...1 GHz jest najmniejsza spośród wszystkich dostępnych obecnie na rynku transceiverów CAN. Ponadto, układy te przeszły testy odporności na wyładowania ESD do co najmniej ±8 kV, zgodnie z wymogami normy IEC61000-4-2.
Transceivery CAN FD rodziny TLE925x są obecnie dostępne w wersjach próbnych. Występują w dwóch rodzajach obudów: standardowych DSO-8 i miniaturowych TSON-8 o powierzchni 3 x 3 mm. Rozpoczęcie produkcji seryjnej przewidziano na luty 2017.