Izolowane przetwornice DC-DC flyback o małych gabarytach i małym wyjściowym napięciu szumu
Firma Rohm wprowadza na rynek izolowaną przetwornicę DC-DC flyback o oznaczeniu BD7Fx05EFJ-C, zoptymalizowaną do zastosowań w podsystemach pojazdów o napędzie hybrydowym i elektrycznym. Jej zaletą w stosunku do wcześniejszych odpowiedników jest mniejsza o 30% powierzchnia montażowa, wynikająca z izolowanej konstrukcji, pozwalająca wyeliminować pomocnicze uzwojenie transformatora lub sprzęgacz optyczny wraz z podzespołami współpracującymi.
Drugą ważną zaletą układu jest praca w trybie adaptive ON-time, zapewniająca stabilną częstotliwość pracy około 350 kHz, niezależnie od mocy wyjściowej. Pozwala to przenieść widmo generowanych zaburzeń EMI poza pasmo 150...300 kHz, krytyczne ze względu na konieczność zapewnienia zgodności z "samochodowym" standardem CISPR25. Ponadto, zastosowanie modulacji spread spectrum rozprasza emisję elektromagnetyczną w szerszym paśmie i minimalizuje wartość szczytową zaburzeń.
Poza izolowanymi systemami zasilania w motoryzacji, BD7Fx05EFJ-C może też znaleźć zastosowanie w zasilaczach przemysłowych i sterownikach PLC. Występuje w dwóch wariantach różniących się mocą wyjściową: BD7F105EFJ-C (4 W) i BD7F205EFJ-C (6 W). Oba układy akceptują napięcie wejściowe z szerokiego zakresu od 3,4 do 42 VDC i mogą pracować w szerokim zakresie temperatury otoczenia od -40 do +125°C. Zawierają zabezpieczenie podnapięciowe, nadprądowe, termiczne i zwarciowe. Są zamykane w obudowach HTSOP-J8 o wymiarach 6,0 x 4,9 x 1,0 mm. Uzyskały kwalifikację AEC-Q100.