150- i 300-watowe konwertery DC-DC z certyfikatami kolejowymi
Firma Recom zaprojektowała dwa nowe konwertery DC-DC do zastosowań w taborze kolejowym, charakteryzujące się dużą sprawnością i szerokim zakresem napięcia wejściowego. RMD150 i RMD300 pracują z maksymalną mocą wyjściową odpowiednio 150 i 300 W. Zawierają pojedyncze wyjście 24 V (w przygotowaniu są również wersje 110 V). Mogą pracować z wejściowym napięciem ciągłym z szerokiego zakresu od 16,8 do 137 V, co pozwala na ograniczenie liczby modeli dostarczanych na poszczególne rynki. Dopuszczalne są chwilowe fluktuacje napięcia wejściowego od 14,4 V @ 100 ms do 154 V @ 1 s, zgodnie z wymogami standardu EN 50155. Czas podtrzymania napięcia wyjściowego przy zaniku zasilania wynosi 10 ms dla VIN=24V oraz 20 ms dla VIN=72/110 V.
Oba modele zapewniają sprawność sięgającą 94%. Są zamykane w metalowych obudowach z chłodzeniem pasywnym. Mogą pracować w temperaturze otoczenia od -40 do +70°C (do +85°C przez maks. 15 minut), bez dodatkowych radiatorów. Wkrótce mają być też dostępne warianty z sufiksem "-E", zdatne do pracy w zakresie temperatury otoczenia od -50°C.
Pozostałe cechy:
- zgodność z wymogami norm kolejowych w zakresie izolacji (3,5 kVAC/5 kVDC), kompatybilności EMC, odporności na zanieczyszczenia, ochrony przeciwpożarowej oraz udary i wibracje,
- MTBF na poziomie 1,4 miliona godzin (zgodnie z IEC 61709/UTE C80-810),
- ogranicznik prądu rozruchowego,
- zabezpieczenie przed odwróceniem polaryzacji napięcia wejściowego, podnapięciowe, termiczne, nadnapięciowe, nadprądowe i zwarciowe,
- wyjściowa dioda OR, umożliwiająca łączenie wyjść kilku jednostek w konfiguracji nadmiarowej,
- wejście Remote On/Off,
- wyjście Power OK,
- funkcja dostrajania napięcia wyjściowego.