System testujący dla radaru ADAS 76-81 GHz w pojazdach autonomicznych
National Instruments Poland Sp. z o.o.
National Instruments zaprezentował rozwiązanie umożliwiające testowanie systemów ADAS - Advanced Driver Assistance System bazujących na radarach krótkiego i dalekiego zasięgu, pracujących w paśmie od 76 do 81 GHz. Oparte jest ono na transceiverze sygnałów wektorowych - PXIe-5840, oprogramowaniu LabVIEW i TestStand.
Tester systemu ADAS łączy drugą generację wektorowego transceivera sygnałów firmy NI z pasmowymi wzmacniaczami parametrycznymi o częstotliwości sygnałów większej (upconverter) lub mniejszej (downconverter) na wyjściu niż na wejściu.
Konwertery te zaprojektowane są z myślą o testach radarów pracujących przy częstotliwościach 76-81 GHz oraz umożliwiają one w czasie rzeczywistym badanie pasma o szerokości nawet 1 GHz. Konstrukcja całego systemu umożliwia jego wykorzystanie zarówno jako generator fal milimetrowych jak i ich analizator.
Inżynierowie mogą też wykorzystać układ FPGA będący częścią VST do symulacji rzeczywistej przeszkody. Technika ta umożliwia precyzyjne określenie parametrów zbliżającego się obiektu, co jest niezbędne przy testowaniu zarówno sprzętu i oprogramowania systemów radarowych.
Stworzenie całkowicie autonomicznego pojazdu wymaga wykorzystania nie tylko radarów, ale również całej gamy czujników takich jak GNSS, kamery czy system LIDAR. Platforma PXI dostarczana przez NI oferuje możliwości synchronizacji oraz wyzwalania pomiarów.
Dostępne możliwości analizy, poczynając od sygnałów ciągłych, przez interfejsy komunikacyjne takie jak CAN, kończąc na systemach częstotliwości radiowych, dostarczają idealne rozwiązania do projektowania systemów testujących zintegrowane czujniki.
Dzięki tej elastyczności inżynierowie mogą wykorzystać jeden system do przeprowadzenia testów funkcjonalnych samego sprzętu lub badać jego działanie na poziomie integracji systemu sterującego, co jest możliwe dzięki tak zwanym testom hardware-in-the-loop, które symulują parametry środowiskowe.