Hybrydowa synergia mocy

Prawdziwe przełomy i innowacje w technologiach informatycznych (IT) dla kolejnictwa nie zdarzają się często. Kiedy już się pojawią, to każde nowe rozwiązanie wychodzące przed szereg dobrze znanego, przyjętego porządku rzeczy często wywołuje w branży spore zaskoczenie i szereg pytań. Jednym z takich właśnie rozwiązań jest zintegrowany moduł komunikacyjny marki ELLT.

Posłuchaj
00:00

Produkowane w Polsce urządzenie to pierwszy na świecie wysokiej klasy hybrydowy serwer wirtualizacyjny do zastosowań kolejowych. Zintegrowany moduł komunikacyjny, który spełnia normy EN 50155 i EN 45545-2, jest połączeniem wielozadaniowego routera kolejowego oraz komputera zdolnego obsłużyć kilka wirtualnych maszyn z uruchomionymi kluczowymi systemami takimi jak na przykład: system informacji pasażerskiej, diagnostyka pojazdu, monitoring wizyjny czy system monitorowania pantografu. Jak to jest możliwe? Odpowiedź tkwi w bardzo mocnej konfi guracji zintegrowanego modułu komunikacyjnego.

Za obliczenia wykonywane przez serwer wirtualizacyjny odpowiada czterordzeniowy procesor Intel 11. generacji, który zapewnia płynne i wydajne działanie kilku wirtualnych maszyn jednocześnie. Zapas mocy gwarantuje bezkonfliktowe przetwarzanie danych z routera. Sprawność oraz szybkość działania zapewniają ponadto dyski SSD o pojemności do 8 TB oraz 32 GB pamięci operacyjnej. Wykorzystanie interfejsu CAN BUS 2.0 umożliwia łatwą integrację urządzenia z pojazdami szynowymi.

Wielofunkcyjny router, będący drugim kluczowym komponentem zintegrowanego modułu komunikacyjnego, ma aż siedem modemów LTE kategorii 11 oraz 14 slotów na fi zyczne karty SIM, które mogą być zastąpione przez e-SIM. Taka kombinacja zapewnia nieprzerwaną komunikację pojazd–ląd zarówno na trasach krajowych jak i międzynarodowych. Router obsługuje także Wi-Fi 6. Autorski firmware odpowiada zaś za błyskawiczne przełączanie kart SIM dla danego modemu GSM.

Oprócz imponujących możliwości technicznych, zintegrowany moduł komunikacyjny to także pakiet dodatkowych korzyści dla przewoźników. To przede wszystkim wymierna oszczędność miejsca w pojeździe. Zamiast instalować trzy różne maszyny, wystarczy jedno hybrydowe urządzenie ELLT, które zużywa mniej prądu niż rozwiązanie alternatywne, a niższa waga pojedynczej jednostki przekłada się dodatkowo na mniejsze zużycie paliwa przez pojazd.

Redundancja w przemysłach kosmicznym i lotniczym to standard. Dlatego projektując swoje hybrydowe rozwiązanie, ELLT zadbał, żeby opcja ta była dostępna także dla transportu szynowego, zapewniając bezpieczeństwo podróżnym, a przewoźnikom – dużą dostępność pojazdów. Dlatego zintegrowane moduły komunikacyjne można uruchomić w trybie master-slave. Pierwsze pionierskie hybrydowe urządzenia marki ELLT zostały już wdrożone w 20 pojazdach EZT w Polsce.

 

Zapraszamy do kontaktu: biuro@ellt.pl

ELLT
www.ellt.pl

Zobacz więcej w kategorii: Technika
Elektromechanika
Druk 3D w przypadku nieplanowanych potrzeb?
Mikrokontrolery i IoT
Mikrofony MEMS o dużym współczynniku SNR a rozwój AI
Mikrokontrolery i IoT
Wybór odpowiedniej platformy sprzętowej dla aplikacji AI/ML Edge
Produkcja elektroniki
MIRTEC - nowa era 3D AOI w inspekcji powłok lakierniczych
Optoelektronika
Produkty Broadcom - optoelektronika i automatyka dla przemysłu i nie tylko
Mikrokontrolery i IoT
Innowacyjne moduły Wi-Fi IoT oparte na układach Qualcomm QCC730 i Qualcomm QCC74x
Zobacz więcej z tagiem: Komunikacja
Gospodarka
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Gospodarka
Nowy e-book firmy Mouser odkrywa przyszłość komunikacji satelitarnej
Gospodarka
Infineon finalizuje przejęcie biznesu Ethernetu motoryzacyjnego firmy Marvell

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów