Hybrydowa synergia mocy

| Technika

Prawdziwe przełomy i innowacje w technologiach informatycznych (IT) dla kolejnictwa nie zdarzają się często. Kiedy już się pojawią, to każde nowe rozwiązanie wychodzące przed szereg dobrze znanego, przyjętego porządku rzeczy często wywołuje w branży spore zaskoczenie i szereg pytań. Jednym z takich właśnie rozwiązań jest zintegrowany moduł komunikacyjny marki ELLT.

Hybrydowa synergia mocy

Produkowane w Polsce urządzenie to pierwszy na świecie wysokiej klasy hybrydowy serwer wirtualizacyjny do zastosowań kolejowych. Zintegrowany moduł komunikacyjny, który spełnia normy EN 50155 i EN 45545-2, jest połączeniem wielozadaniowego routera kolejowego oraz komputera zdolnego obsłużyć kilka wirtualnych maszyn z uruchomionymi kluczowymi systemami takimi jak na przykład: system informacji pasażerskiej, diagnostyka pojazdu, monitoring wizyjny czy system monitorowania pantografu. Jak to jest możliwe? Odpowiedź tkwi w bardzo mocnej konfi guracji zintegrowanego modułu komunikacyjnego.

Za obliczenia wykonywane przez serwer wirtualizacyjny odpowiada czterordzeniowy procesor Intel 11. generacji, który zapewnia płynne i wydajne działanie kilku wirtualnych maszyn jednocześnie. Zapas mocy gwarantuje bezkonfliktowe przetwarzanie danych z routera. Sprawność oraz szybkość działania zapewniają ponadto dyski SSD o pojemności do 8 TB oraz 32 GB pamięci operacyjnej. Wykorzystanie interfejsu CAN BUS 2.0 umożliwia łatwą integrację urządzenia z pojazdami szynowymi.

Wielofunkcyjny router, będący drugim kluczowym komponentem zintegrowanego modułu komunikacyjnego, ma aż siedem modemów LTE kategorii 11 oraz 14 slotów na fi zyczne karty SIM, które mogą być zastąpione przez e-SIM. Taka kombinacja zapewnia nieprzerwaną komunikację pojazd–ląd zarówno na trasach krajowych jak i międzynarodowych. Router obsługuje także Wi-Fi 6. Autorski firmware odpowiada zaś za błyskawiczne przełączanie kart SIM dla danego modemu GSM.

Oprócz imponujących możliwości technicznych, zintegrowany moduł komunikacyjny to także pakiet dodatkowych korzyści dla przewoźników. To przede wszystkim wymierna oszczędność miejsca w pojeździe. Zamiast instalować trzy różne maszyny, wystarczy jedno hybrydowe urządzenie ELLT, które zużywa mniej prądu niż rozwiązanie alternatywne, a niższa waga pojedynczej jednostki przekłada się dodatkowo na mniejsze zużycie paliwa przez pojazd.

Redundancja w przemysłach kosmicznym i lotniczym to standard. Dlatego projektując swoje hybrydowe rozwiązanie, ELLT zadbał, żeby opcja ta była dostępna także dla transportu szynowego, zapewniając bezpieczeństwo podróżnym, a przewoźnikom – dużą dostępność pojazdów. Dlatego zintegrowane moduły komunikacyjne można uruchomić w trybie master-slave. Pierwsze pionierskie hybrydowe urządzenia marki ELLT zostały już wdrożone w 20 pojazdach EZT w Polsce.

 

Zapraszamy do kontaktu: biuro@ellt.pl

ELLT
www.ellt.pl