Infineon wyprzedził Freescale

| Gospodarka

W końcu Infineon pokonał swojego wieloletniego rywala, Freescale, sprzedając w 2009 r. więcej półprzewodników na rynku samochodowym, donosi firma analityczna Strategy Analytics.

Infineon wyprzedził Freescale
Sprzedaż układów motoryzacyjnych niemieckiego producenta wyniosła w 2009 r. 1,31 mld dol., podczas gdy Freescale uzyskał z dostaw 1,16 mld dol. Oznacza to 9% udziału w rynku Infineona oraz 8% Freescale. Zmiana na czołowych miejscach rankingu największych dostawców w branży motoryzacyjnej może wynikać ze słabej koniunktury na rynku samochodowym, „zawsze drugi” Infineon mógł też poprawić swoją pozycję dzięki bogatszej ofercie półprzewodników motoryzacyjnych, m.in. o układy dużej mocy.

Pomimo zdecydowanych zapewnień ekspertów o rosnącej penetracji układów elektronicznych w samochodach, według Strategy Analytics w 2009 r. popyt na nie zmniejszył się już drugi rok z rzędu. Wynika to jednak z drastycznego spadku liczby sprzedanych samochodów. Szczęśliwie rok 2010 rozpoczął się od ożywienia, w I kw. dostawcy odnotowali wysoki poziom sprzedaży i wykorzystania układów motoryzacyjnych.

W dwóch ostatnich latach zmalała sprzedaż produktów obu liderów, choć w mniejszym stopniu w przypadku producenta z Bawarii. Według agencji podzespoły Infineona lepiej radzą sobie również na rynkach wschodzących, w Indiach i Chinach. Na trzecim miejscu rankingu niezmiennie uplasował się STMicroelectronics.