Infineon wyprzedził Freescale
| Gospodarka ArtykułyW końcu Infineon pokonał swojego wieloletniego rywala, Freescale, sprzedając w 2009 r. więcej półprzewodników na rynku samochodowym, donosi firma analityczna Strategy Analytics.
Pomimo zdecydowanych zapewnień ekspertów o rosnącej penetracji układów elektronicznych w samochodach, według Strategy Analytics w 2009 r. popyt na nie zmniejszył się już drugi rok z rzędu. Wynika to jednak z drastycznego spadku liczby sprzedanych samochodów. Szczęśliwie rok 2010 rozpoczął się od ożywienia, w I kw. dostawcy odnotowali wysoki poziom sprzedaży i wykorzystania układów motoryzacyjnych.
W dwóch ostatnich latach zmalała sprzedaż produktów obu liderów, choć w mniejszym stopniu w przypadku producenta z Bawarii. Według agencji podzespoły Infineona lepiej radzą sobie również na rynkach wschodzących, w Indiach i Chinach. Na trzecim miejscu rankingu niezmiennie uplasował się STMicroelectronics.