Fujitsu inwestuje w Tensilicę

Fujitsu został we wrześniu br. strategicznym inwestorem Tensilicy, jednak firmy nie ujawniły wielkości inwestycji. Tensilica, fablesowy producent półprzewodników, specjalizuje się w projektowaniu rdzeni DPU (dataplane processing), połączenia procesorów CPU z DSP.

Posłuchaj
00:00

Tensilica sprzedała licencję na DPU ponad 150 firmom. Wykorzystywane w projektach układów SoC rdzenie DPU odpowiadają za przetwarzanie sygnałów w komunikacji komórkowej, czy dekoderach i telewizorach. Współpraca firm trwa od ponad dwóch lat i dotyczy wykorzystania technologii DPU przy projektach produktów LTE Fujitsu, m.in. modemów baseband i przetwarzania dźwięku.

Zdaniem Fujitsu procesory DPU pozwalają uzyskiwać w urządzeniach bezprzewodowych maksymalną wydajność przetwarzania sygnałów przy najmniejszym możliwym poborze prądu.

Powiązane treści
Fujitsu przenosi produkcję z Europy do USA
Siemens wystąpi ze spółki joint venture z Fujitsu
Fujitsu i Toshiba łączą biznes telefonów komórkowych
Fujitsu sprzedaje część firmy odpowiedzialną za półprzewodniki
Kiepskie wyniki skłaniają Fujitsu i Panasonika do rozmów o fuzji oddziałów produkcyjnych
Intel przejmuje Fujitsu Wireless
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Lantronix i TD SYNNEX poszerzają współpracę – zaawansowane rozwiązania IIoT i infrastruktury sieciowej dostępne w całej Europie
Produkcja elektroniki
DMASS podsumował 2024 rok
Komponenty
DigiKey i SparkFun współpracują w zakresie dostarczania zestawów robotycznych XRP
Pomiary
Nowa seria ultraszybkich digitalizerów GHz od Spectrum Instrumentation
Produkcja elektroniki
Produkcja półprzewodników według lokalizacji
Aktualności
Contrans współpracuje z EPT
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów