wersja mobilna
Online: 463 Poniedziałek, 2018.04.23

Biznes

Usługi gwarancyjne to dla dostawców wciąż przestrzeń do poprawy konkurencyjności

poniedziałek, 25 lipca 2011 09:24

Z raportu firmy badania rynku IDC Manufacturing Insights na temat stosowanych przez dostawców komponentów elektronicznych praktyk w postępowaniu gwarancyjnym wynika, że chociaż większość firm dostrzega ważną rolę należytego wykonywania gwarancji, niewiele z nich podejmuje w tym kierunku konkretne działania.

Mimo że niska jakość produktów i nieadekwatne wykonywanie gwarancji mogą zaszkodzić marce, jedynie połowa renomowanych firm korzysta z programów zarządzania gwarancją, aby chronić markę.

Z raportu wynika również, że większość dostawców nie monitoruje w sposób spójny podmiotów świadczących w ich imieniu usługi gwarancyjne, a mniej niż 20% firm nie nadzoruje nawet zapewniania tych usług przez wewnętrzne działy firmy.

Jednym ze sposobów zapewnienia wysokiej jakości usług gwarancyjnych jest sprzedaż produktów przez autoryzowanych dystrybutorów na tzw. gwarancji pass-through, to znaczy, że gwarantowana jakość i obsługa gwarancyjna są takie, jak u oryginalnego producenta.

Gwarantowana wówczas jest nie tylko wymiana wadliwej części, ale działając w imieniu dostawcy, autoryzowany dystrybutor może naprawić, wymienić lub odesłać wadliwą część bezpośrednio do fabryki producenta. Dzięki tego rodzaju ochronie marki nie dopuszcza się do kojarzenia jej przez klientów z zamiennikami lub wyrobami o niższej jakości.

MT

 

World News 24h

poniedziałek, 23 kwietnia 2018 13:58

A telecommunications standards organization - GSMA - said on Saturday it is delaying implementation of a new cellphone technology due to a U.S. government probe of alleged coordination between the group, AT&T Inc and Verizon Communications Inc to hinder consumers from easily switching wireless carriers. GSMA said in a statement that the move to a global standard for eSIM technology is “on hold pending the completion of an investigation by the United States Department of Justice.” At issue is a technology that could make carriers’ business more volatile. ESIM allows consumers to switch wireless providers without having to insert a new physical SIM card, an identifying microchip. That makes it easier to compare wireless networks and easily select a new service when desired.

więcej na: www.reuters.com