wersja mobilna
Online: 431 Środa, 2018.01.17

Biznes

Dostawcy złączy mają za sobą udany rok i trudną dekadę

wtorek, 13 września 2011 10:05

Światowy rynek złączy był w 2010 r. warty 45,3 mld dol., o 28,4% więcej w skali roku, wynika z danych przedstawionych przez firmę badawczą Bishop & Associates. W tym udanym dla branży elektronicznej okresie najwięksi dostawcy osiągnęli jeszcze lepsze wyniki. Pierwsza dziesiątka z nich zdołała zwiększyć sprzedaż aż o 31%. Największy wzrost zdaniem analityków osiągnęła firma Yazaki, osiągając ze sprzedaży 1,8 mld dol., o 41% więcej niż w roku poprzednim.

Tabela. 10 największych sprzedawców złączy wg obrotów w 2010 r. Dane w mln dol., źródło: Bishop & Associates

Yazaki oraz Delphi są dostawcami złączy dla przemysłu motoryzacyjnego i silne ubiegłoroczne ożywienie na tym rynku wpłynęło na bardzo dobre wyniki obu firm.

Zdecydowanie najbardziej kompleksową ofertą złączy dysponuje szwajcarski TE Connectivity, wcześniej znany na rynku pod nazwą Tyco Electronics, który ogólnie dostarcza ponad 500 tysięcy produktów do takich sektorów jak motoryzacja, przemysł kosmiczny i obronny, telekomunikacja czy energetyka. Z kolei drugi pod względem wielkości obrotów dostawca złączy na świecie, Molex, cieszy się ogromną sprzedażą produktów w Chinach i Japonii.

Firma specjalizuje się w okablowaniu strukturalnym. Jego obroty złączami w 2010 r. wyniosły 3,4 mld dol., o 37% więcej w skali roku. Ostatnia dekada nie była jednak zdaniem Bishop & Associates łatwym okresem dla dostawców złączy, aż trzykrotnie dochodziło do recesji: w latach 2001, 2002 i 2009 r. Według agencji średni roczny wzrost rynku w całej dekadzie wyniósł zaledwie 2,8%, a pierwsza dziesiątka (na rysunku) uzyskiwała niewiele więcej, bo 3,5%.

MT

 

World News 24h

wtorek, 16 stycznia 2018 20:07

Meizu unveiled its plans for 2018 as well as gave a summary of last year’s performance. During the Yang Zhe is reported to have shared some of the adjustments the company would be making this year to the media. The company plans to rebuild the brand image and also create a new design style. The Meizu Exec also disclosed that the company wants to re-engineer its high-end market and would focus more on the high-end market. In terms of products, Meizu plans to collaborate with Qualcomm and Samsung in 2018 in order to propel its ambitious drive to target the market with high-end products this year. The focus here would be on the aspect of chipsets.

więcej na: www.gizmochina.com