Telekomunikacja Polska zmienia nazwę na Orange

Już 30 czerwca nastąpi zmiana marki TP (Telekomunikacja Polska) na Orange - poinformował zarząd spółki w komunikacie. Oznacza to, że Orange będzie znakiem handlowym wszystkich produktów i usług TP. Decyzja jest konsekwencją zmian jakie zachodzą nie tylko na polskim, ale i światowym rynku telekomunikacyjnym - niezwykle popularne komórki wypierają aparaty stacjonarne, także w zastosowaniach domowych.

Posłuchaj
00:00

Zgodnie z umową właściciel marki - Orange Brand Services Limited - pokryje 100 proc. kosztów związanych rebrandingem, natomiast opłata licencyjna za korzystanie przez TP ze znaku towarowego Orange będzie wynosić 1,6% przychodów osiągniętych ze sprzedaży.

Marka Orange powstała w kwietniu 1994 roku w Wielkiej Brytanii. W Polsce jest obecna od września 2005 roku. W 2011 roku z usług Orange korzystało 216 mln klientów na pięciu kontynentach. W ubiegłym roku jej wartość została oszacowana na 17,6 mld USD.

Michał Pieniążek

Powiązane treści
Orange porzuca obsługę pasma 450 MHz
Huawei i NSN zbudują sieć dla Orange i T-Mobile
Brytyjski Orange wprowadził płatności NFC z telefonu komórkowego
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
PCB
Recykling PCB już za chwilę
Pomiary
Danisense uruchamia portal do kalibracji przetworników prądowych – niezależnie od marki i z certyfikatem ISO 17025
Optoelektronika
MIT rozwija przełomowe ultracienkie materiały do technologii noktowizyjnych
Aktualności
STMicroelectronics rozpoczyna restrukturyzację
Aktualności
Advantech wprowadzi na rynek systemy brzegowe AI następnej generacji
PCB
Siemens przejmuje DownStream Technologies
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów