Telekomunikacja Polska zmienia nazwę na Orange

Już 30 czerwca nastąpi zmiana marki TP (Telekomunikacja Polska) na Orange - poinformował zarząd spółki w komunikacie. Oznacza to, że Orange będzie znakiem handlowym wszystkich produktów i usług TP. Decyzja jest konsekwencją zmian jakie zachodzą nie tylko na polskim, ale i światowym rynku telekomunikacyjnym - niezwykle popularne komórki wypierają aparaty stacjonarne, także w zastosowaniach domowych.

Posłuchaj
00:00

Zgodnie z umową właściciel marki - Orange Brand Services Limited - pokryje 100 proc. kosztów związanych rebrandingem, natomiast opłata licencyjna za korzystanie przez TP ze znaku towarowego Orange będzie wynosić 1,6% przychodów osiągniętych ze sprzedaży.

Marka Orange powstała w kwietniu 1994 roku w Wielkiej Brytanii. W Polsce jest obecna od września 2005 roku. W 2011 roku z usług Orange korzystało 216 mln klientów na pięciu kontynentach. W ubiegłym roku jej wartość została oszacowana na 17,6 mld USD.

Michał Pieniążek

Powiązane treści
Orange porzuca obsługę pasma 450 MHz
Huawei i NSN zbudują sieć dla Orange i T-Mobile
Brytyjski Orange wprowadził płatności NFC z telefonu komórkowego
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Komunikacja
Internet Rzeczy wspomagany sztuczną inteligencją – najnudniejsza, ale jakże potrzebna rewolucja
Produkcja elektroniki
Globalna sprzedaż półprzewodników sukcesywnie rośnie
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów