Telekomunikacja Polska zmienia nazwę na Orange

Już 30 czerwca nastąpi zmiana marki TP (Telekomunikacja Polska) na Orange - poinformował zarząd spółki w komunikacie. Oznacza to, że Orange będzie znakiem handlowym wszystkich produktów i usług TP. Decyzja jest konsekwencją zmian jakie zachodzą nie tylko na polskim, ale i światowym rynku telekomunikacyjnym - niezwykle popularne komórki wypierają aparaty stacjonarne, także w zastosowaniach domowych.

Posłuchaj
00:00

Zgodnie z umową właściciel marki - Orange Brand Services Limited - pokryje 100 proc. kosztów związanych rebrandingem, natomiast opłata licencyjna za korzystanie przez TP ze znaku towarowego Orange będzie wynosić 1,6% przychodów osiągniętych ze sprzedaży.

Marka Orange powstała w kwietniu 1994 roku w Wielkiej Brytanii. W Polsce jest obecna od września 2005 roku. W 2011 roku z usług Orange korzystało 216 mln klientów na pięciu kontynentach. W ubiegłym roku jej wartość została oszacowana na 17,6 mld USD.

Michał Pieniążek

Powiązane treści
Orange porzuca obsługę pasma 450 MHz
Huawei i NSN zbudują sieć dla Orange i T-Mobile
Brytyjski Orange wprowadził płatności NFC z telefonu komórkowego
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Pierwsze w Europie centrum danych OpenAI
Komunikacja
Czy Internet Agentów - IoA - stanie się następcą IoT?
Projektowanie i badania
Światłowody zamienią się w czujniki: rewolucyjny system monitoringu mostów i tuneli
Komponenty
Rynek urządzeń do produkcji płytek półprzewodnikowych osiągnie 184 mld USD do 2030 r.
Zasilanie
Onsemi i Nvidia wdrożą zasilanie 800 V dla centrów danych AI nowej generacji
Komponenty
Sensrad i Arbe Robotics wprowadzają na rynek pierwsze radary 4D z układem nowej generacji
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów