Dobra sprzedaż na rynku polskim i niemieckim przyczyniła się do poprawy wyników Relpolu

| Gospodarka

Zakończony pod koniec marca kwartał był pod względem osiągniętych wyników najlepszym z dotychczasowych pierwszych kwartałów działalności Relpolu, polskiego producenta przekaźników. W stosunku do analogicznego okresu w 2011 r. grupa uzyskała wyższe przychody ze sprzedaży, o 7,6 punktów procentowych poprawiła rentowność sprzedaży brutto a o 6,1 punktów procentowych poprawiła rentowność sprzedaży netto, o 88% zwiększyła zysk na działalności operacyjnej i o blisko 150% poprawiła zysk netto.

Dobra sprzedaż na rynku polskim i niemieckim przyczyniła się do poprawy wyników Relpolu

Największy udział w strukturze sprzedaży ma rynek krajowy. Udział ten wzrósł z 30% do 37%. W I kw. 2012 r. najwyższą dynamikę sprzedaży odnotowano na rynku amerykańskim, niemieckim i polskim. Spadła sprzedaż do Wielkiej Brytanii, na rynki wschodnie oraz na rynek włoski, gdzie dotychczasowy duży klient wycofał się z branży przekaźników.

Tabela. Przychody ze sprzedaży w tys. zł w poszczególnych kwartałach oraz średni poziom kursu euro.(źródło: Relpol)


Najważniejszy wpływ na wyniki grupy kapitałowej ma spółka dominująca Relpol S.A. Udział sprzedaży spółki matki w sprzedaży skonsolidowanej za I kw. 2012 r. wyniósł 90%. W przypadku wyniku netto, wynik netto Relpolu w 98% zdecydował o wyniku grupy kapitałowej.

Produkty Relpolu stosowane są w obszarach: automatyki przemysłowej i energetycznej, energoelektroniki, elektroniki przemysłowej i użytkowej, telekomunikacji, AGD i innych.

Michał Pieniążek

źródło: Relpol