wersja mobilna
Online: 1053 Piątek, 2017.11.24

Biznes

Dobra sprzedaż na rynku polskim i niemieckim przyczyniła się do poprawy wyników Relpolu

piątek, 08 czerwca 2012 07:12

Zakończony pod koniec marca kwartał był pod względem osiągniętych wyników najlepszym z dotychczasowych pierwszych kwartałów działalności Relpolu, polskiego producenta przekaźników. W stosunku do analogicznego okresu w 2011 r. grupa uzyskała wyższe przychody ze sprzedaży, o 7,6 punktów procentowych poprawiła rentowność sprzedaży brutto a o 6,1 punktów procentowych poprawiła rentowność sprzedaży netto, o 88% zwiększyła zysk na działalności operacyjnej i o blisko 150% poprawiła zysk netto.

Największy udział w strukturze sprzedaży ma rynek krajowy. Udział ten wzrósł z 30% do 37%. W I kw. 2012 r. najwyższą dynamikę sprzedaży odnotowano na rynku amerykańskim, niemieckim i polskim. Spadła sprzedaż do Wielkiej Brytanii, na rynki wschodnie oraz na rynek włoski, gdzie dotychczasowy duży klient wycofał się z branży przekaźników.

Tabela. Przychody ze sprzedaży w tys. zł w poszczególnych kwartałach oraz średni poziom kursu euro.(źródło: Relpol)


Najważniejszy wpływ na wyniki grupy kapitałowej ma spółka dominująca Relpol S.A. Udział sprzedaży spółki matki w sprzedaży skonsolidowanej za I kw. 2012 r. wyniósł 90%. W przypadku wyniku netto, wynik netto Relpolu w 98% zdecydował o wyniku grupy kapitałowej.

Produkty Relpolu stosowane są w obszarach: automatyki przemysłowej i energetycznej, energoelektroniki, elektroniki przemysłowej i użytkowej, telekomunikacji, AGD i innych.

Michał Pieniążek

źródło: Relpol


 

World News 24h

piątek, 24 listopada 2017 14:08

Tsinghua Unigroup Co. announced the appointment of Dr. Leo Li as co-president. Li will be working directly with Unigroup chairman, Weiguo Zhao on business expansion as well as planning and implementing of key investment projects in the chip design area. The new appointment of Dr. Li is in line with Unigroup's core talent strategy of integrating resources, which will effectively help realize Unigroup's 'Chip to Cloud' strategy, supporting company's strategy of chip design so as to improve its competitiveness in chip industry. Dr. Li has over 30 years of working experience in the wireless communication field. Under his leadership, Spreadtrum made great progress in multiple fields, including technology, product development and market development.

więcej na: www.business-standard.com