Według zarządu firmy, na poprawę rentowności wpłynął m.in. efekt restrukturyzacji przeprowadzonej w poprzednich kwartałach. Producent przekaźników zamknął kilka nierentownych spółek zagranicznych i przeniósł jedną z fabryk z Litwy na Ukrainę, gdzie wynagrodzenia dla pracowników są niższe. Relpolowi pomogło też osłabienie polskiej waluty, ponieważ eksport w strukturze sprzedaży firmy wynosi ok. 70%.
Największymi odbiorcami są rynek niemiecki i rynki wschodnie, w tym głównie Rosja. Obecnie Relpol pracuje nad wprowadzeniem do oferty nowych produktów. W 2011 r. wyraźnie wzrosła przede wszystkim sprzedaż przekaźników do inwerterów solarnych (przetwornice napięcia stosowane w energetyce słonecznej).
Bramki i detektory promieniowania Relpola mają szansę na szerokie zastosowanie w monitorowaniu towarów i bagażu na polskich lotniskach w sezonie Euro 2012.
Marcin Tronowicz
źródło:Parkiet