wersja mobilna
Online: 540 Niedziela, 2017.11.19

Biznes

Mimo niestabilnego rynku w Europie Mouser odnotował wzrost obrotów

poniedziałek, 15 października 2012 11:40

Mouser Electronics, katalogowy dystrybutor podzespołów elektronicznych, odnotował w ostatnich kwartałach wymierny wzrost sprzedaży w dziewięciu krajach europejskich. Mimo spowolnienia gospodarczego i nienajlepszej kondycji wielu firm, silny i trwały wzrost Mouser zdołał osiągnąć na rynkach w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii, Izraelu, Szwecji i Włoszech.

Według przedstawicieli amerykańskiego dystrybutora w 2012 r. jego łączna sprzedaż w Europie wzrosła o 20%. Obroty Mouser Electronics rosły w największym stopniu we Francji - o 24%, w Hiszpanii o 27%, w Niemczech o 16% i w Krajach Beneluksu o 58%. Również w latach 2010-2011 firma rozwijała działalność zwiększając obroty o 43%. Rozwój działalności Mousera następuje głównie dzięki działaniom podejmowanym przez Internet, gdzie firma prowadzi blisko 50% sprzedaży.

Tymczasem, w ocenie organizacji branżowej DMASS skupiającej przedstawicieli 80 do 85% europejskiego rynku dystrybucji półprzewodników, koniunktura gospodarcza jest obecnie słaba. Pogłębia ją ogólna sytuacja niepewności w europejskiej gospodarce. Choć druga połowa roku będzie lepsza niż pierwsza, cały rok 2012 skończy się na niewielkim minusie - pod warunkiem, że nie wystąpią dodatkowe trudności makroekonomiczne.

W podziale na kraje i grupy krajów analiza DMASS wskazuje, iż w II kwartale nastąpił spadek  obrotów w Europie Zachodniej, niewielki wzrost w Europie Wschodniej i wyraźny wzrost obrotów w Rumunii, Izraelu i Rosji. Największe rynki europejskie kurczyły się, w Niemczech o 21,9% do 472 mln euro, we Włoszech o 24,3% do 139 mln euro, w Wielkiej Brytanii o 10,3% do 124 mln euro oraz we Francji o 9,8% do 110 mln euro.

Marcin Tronowicz

 

World News 24h

niedziela, 19 listopada 2017 11:59

U.S. regulators approved the use of new technology that will improve picture quality on mobile phones, tablets and television, but also raises significant privacy concerns by giving advertisers dramatically more data about viewing habits. The U.S. Federal Communications Commission voted 3-2 to allow broadcasters to voluntarily use the new technology, dubbed ATSC 3.0, which would allow for more precise geolocating of television signals, ultra-high definition picture quality and more interactive programming, like new educational content for children and multiple angles of live sporting events. The system uses precision broadcasting and targets emergency or weather alerts on a street-by-street basis.

więcej na: www.reuters.com