Mimo niestabilnego rynku w Europie Mouser odnotował wzrost obrotów

Mouser Electronics, katalogowy dystrybutor podzespołów elektronicznych, odnotował w ostatnich kwartałach wymierny wzrost sprzedaży w dziewięciu krajach europejskich. Mimo spowolnienia gospodarczego i nienajlepszej kondycji wielu firm, silny i trwały wzrost Mouser zdołał osiągnąć na rynkach w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii, Izraelu, Szwecji i Włoszech.

Posłuchaj
00:00

Według przedstawicieli amerykańskiego dystrybutora w 2012 r. jego łączna sprzedaż w Europie wzrosła o 20%. Obroty Mouser Electronics rosły w największym stopniu we Francji - o 24%, w Hiszpanii o 27%, w Niemczech o 16% i w Krajach Beneluksu o 58%. Również w latach 2010-2011 firma rozwijała działalność zwiększając obroty o 43%. Rozwój działalności Mousera następuje głównie dzięki działaniom podejmowanym przez Internet, gdzie firma prowadzi blisko 50% sprzedaży.

Tymczasem, w ocenie organizacji branżowej DMASS skupiającej przedstawicieli 80 do 85% europejskiego rynku dystrybucji półprzewodników, koniunktura gospodarcza jest obecnie słaba. Pogłębia ją ogólna sytuacja niepewności w europejskiej gospodarce. Choć druga połowa roku będzie lepsza niż pierwsza, cały rok 2012 skończy się na niewielkim minusie - pod warunkiem, że nie wystąpią dodatkowe trudności makroekonomiczne.

W podziale na kraje i grupy krajów analiza DMASS wskazuje, iż w II kwartale nastąpił spadek  obrotów w Europie Zachodniej, niewielki wzrost w Europie Wschodniej i wyraźny wzrost obrotów w Rumunii, Izraelu i Rosji. Największe rynki europejskie kurczyły się, w Niemczech o 21,9% do 472 mln euro, we Włoszech o 24,3% do 139 mln euro, w Wielkiej Brytanii o 10,3% do 124 mln euro oraz we Francji o 9,8% do 110 mln euro.

Marcin Tronowicz

Powiązane treści
Mouser nawiązał współpracę z Keysight Technologies
Nowe umowy dystrybucyjne Mousera
Rozmowa z Katarzyną Ozgą-Łepkowską, prezesem zarządu firmy Maus Electronics
Intel i Mouser podpisali globalną umowę dystrybucyjną
Mouser i ADI zawarły globalną umowę dystrybucyjną
Obroty na rynku półprzewodników w Europie bez zmian - Europa Środkowa na plusie
Intel i Samsung dystansują konkurentów na rynku półprzewodników
Mouser i Cree podpisali globalną umowę dystrybucyjną
Gospodarka światowa a rynek półprzewodników
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Produkcja elektroniki
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej
Komponenty
Farnell zacieśnia partnerstwo z Toshibą
Komponenty
Amtek łączy siły z EMKO CASE – czeskim producentem metalowych obudów dla elektroniki i przemysłu
Produkcja elektroniki
Compal otworzył nowy zakład elektroniki motoryzacyjnej w Czeladzi
Komunikacja
GPS III jest już prawie gotowy - jakie zmiany lecą na orbitę?
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów