wersja mobilna
Online: 787 Piątek, 2018.02.23

Biznes

Urządzenia mobilne windują sprzedaż procesorów

czwartek, 09 stycznia 2014 11:23

Dostawy procesorów wzrosły w 2013 r. do około 1,5 mld sztuk, czyli o 24% w porównaniu do roku wcześniejszego, poinformowała agencja analityczna IHS. Ten szybki wzrost przyspieszył duży popyt na smartfony i tablety, z nawiązką kompensując 13-procentowy spadek dostaw komputerów PC i niższą o 2% w całym roku sprzedaż laptopów. Z wszystkich segmentów procesorów tylko dla układów CPU do komputerów osobistych odnotowano spadek sprzedaży, w całym roku wzrosły nawet dostawy procesorów do serwerów - w II kw. 2013 r. sprzedano 4,8 mln sztuk tych układów, podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej ich sprzedaż wyniosła 4,6 mln sztuk.

Globalne dostawy mikroprocesorów w mln sztuk w latach 2012-2013 (według IHS)

Globalne dostawy mikroprocesorów w mln sztuk w latach 2012-2013 (według IHS)

Według IHS rynek procesorów w całym 2013 r. i obecnie kształtuje popularność urządzeń przenośnych. Analitycy prognozują dalsze spadki dostaw procesorów na rynku komputerów osobistych, podczas gdy sprzedaż tych układów do smartfonów i tabletów ma rosnąć w szybkim tempie. W analizach firma wzięła pod uwagę zarówno mikroprocesory do serwerów i pecetów, jak również układy mobilne do laptopów, tabletów i smartfonów, niezależnie czy są to same procesory aplikacyjne, czy też kompletne układy typu SoC łącznie z procesorem baseband.

W przeciwieństwie do rynku PC, dla procesorów mobilnych niski pobór prądu jest parametrem bardziej istotnym niż sama prędkość przetwarzania. Na rynku układów do smartfonów stabilną pozycję zajmuje Qualcomm. W przypadku procesorów aplikacyjnych, szczególnie tych do tabletów z systemem Android, wzmaga się rywalizacja pomiędzy dostawcami niskobudżetowych układów z Chin oraz - z drugiej strony - z potentatami takimi jak Mediatek i Intel.

 

World News 24h

piątek, 23 lutego 2018 12:01

AU Optronics will begin to ship 8K TV panels in sizes ranging from 65- to 85-inch in the first half of 2018, while also ramping up shipments of all-screen displays for handset applications, according to Liao Wei-lun, president of AUO's video products business group. Shipments of TV panels in 65-inch and above sizes will be a major focus of AUO as global sales of 65- and 70-inch TVs and display products are expected to grow 40% and 50% on year, respectively, in 2018, Liao reasoned. The penetration rate of 65-inch and above sizes of 8K TVs will start gaining momentum in 2018 and reach 10% in 2020, Liao said, adding that AUO will begin volume production of 8K TV panels soon to cash in on the emerging trend.

więcej na: www.digitimes.com