wersja mobilna
Online: 497 Środa, 2017.11.22

Biznes

Texas Instruments rezygnuje ze smartfonów i tabletów

czwartek, 27 września 2012 11:48

Texas Instruments oświadczył, że skupi się na rynku procesorów wbudowanych, w tym na rynku motoryzacyjnym. Aby to osiągnąć, TI będzie musiał zmienić całkowicie swój kierunek rozwoju z obecnego - procesorów OMAP dla smartfonów i tabletów.

- Wierzymy, że oferta procesorów OMAP jest tym mniej atrakcyjna im bardziej patrzymy w przyszłość - powiedział Greg Delagi, starszy wiceprezes Texas Instruments ds. systemów wbudowanych.

Według TI procesy wbudowane oferują perspektywę większej stabilności finansowej niż stosowanie układy scalone OMAP w systemach mobilnych, jak np. w Kindle Fire HD czy Barnes & Noble Nook. Są one produkowane w dużej ilości, ale dające niewielkie zyski.

Inwestorzy nerwowo zareagowali na zmianę kierunku widzenia firmy co zaowocowało 3 procentowym spadkiem jej wartości.

TI już rozpoczął wdrażanie swoich chipów OMAP na inne rynki, które obejmują odbiorców przemysłowych, takich jak producenci samochodów.

W efekcie, inwestorzy zastanawiają się kiedy przychody ze smartfonów i tabletów zaczną znikać i jak szybko firma będzie w stanie je zastąpić zarobkami z inwestycji na nowych rynkach.

Mateusz Woźniak

 

Firmy w artykule

World News 24h

środa, 22 listopada 2017 16:00

Chinese smartphone vendor Xiaomi Corp said it has hired former MediaTek Inc co-chief operating officer Jeffrey Ju as a partner in its investment department, ending months-long speculation about Ju’s next move. Ju in July resigned as head of MediaTek’s mobile phone chip business after the firm tapped Rick Tsai as its new co-CEO to help regain lost market share. Ju was granted the position of senior consultant for MediaTek after stepping down as co-COO. Speculation had emerged that Ju might go to work for Chinese mobile phone maker Oppo Mobile Telecommunications Corp, a client of MediaTek. Xiaomi is one of MediaTek’s many clients in China, but is now developing its own mobile processors in a bid to differentiate itself from other brands.

więcej na: www.taipeitimes.com