Mniejsza sprzedaż, wyższa rentowność Texas Instruments w II kwartale

Dostawca półprzewodników z Teksasu w II kwartale 2013 r. osiągnął sprzedaż 3,05 mld dolarów, o 9% mniej w porównaniu do II kwartałem roku ubiegłego. Jednak zysk TI w tym okresie wyniósł o 48% więcej w skali roku - 660 mln dolarów. TI oczekuje w III kwartale poprawy sprzedaży o nawet 10%, za sumę w przedziale 3,1-3,4 mld dolarów.

Posłuchaj
00:00

Według prezesa Texas Instruments Richa Templetona w chwili obecnej 78% obrotów firmy pochodzi z rynków analogowych i przetwarzania embedded, podczas gdy w analogicznym kwartale rok wcześniej odsetek ten wynosił 72%. Obroty w sektorze produktów bezprzewodowych, z których firma się konsekwentnie wycofuje, zmniejszyły się w kwartale kwiecień-czerwiec do mniej niż 5% łącznej sprzedaży TI. Obecnie firma chce ograniczyć ich sprzedaż do 2%. W II kwartale firmie udało się nawet sprzedać część technologii połączeń bezprzewodowych jednemu z klientów.

Powiązane treści
Globalfoundries i Texas Instruments chcą przejąć wyposażenie fabryki PTC
Texas Instruments prezentuje wyniki konkursu Analog Design Contest - studenci Politechniki Warszawskiej zdobyli drugą nagrodę
Texas Instruments zlikwiduje 1700 miejsc pracy by zredukować koszty biznesowe sektora technologii bezprzewodowych
Texas Instruments rezygnuje ze smartfonów i tabletów
Texas Instruments stawia na biznes analogowy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Mikrokontrolery i IoT
Rekordowa transakcja w branży komputerów kwantowych
Mikrokontrolery i IoT
10 miliardów chipów z Integrity Guard Infineona
Optoelektronika
HIKMICRO SuperScene – przełom w termowizji AI dla inspekcji budynków, rozdzielnic i PCB
Produkcja elektroniki
AMD na fali wzrostowej - rekordowy udział w przychodach z serwerów
Aktualności
Digitalizacja pola walki postępuje
Komponenty
„Superczipy” Nvidii napędzają najszybszy superkomputer w Europie
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów