wersja mobilna
Online: 566 Wtorek, 2018.06.19

Biznes

ARM inwestuje w procesory dla IoT

poniedziałek, 13 października 2014 11:54

Firma ARM wprowadza nową generację 32-bitowych rdzeni procesorów przeznaczonych dla przemysłowych układów wbudowanych, rynku infrastruktury i automatyki domowej. Cortex-M7, budowany w procesie 28 nm, jest najpotężniejszym rdzeniem ARM, który oferuje dwukrotnie większą moc obliczeniową i wydajność w zakresie przetwarzania sygnałów cyfrowych w porównaniu do poprzednich rdzeni Cortex-M. Układy Cortex M7 mają zadebiutować na rynku 24 grudnia 2014 r. Pierwsze licencje obejmą firmy Atmel, Freescale i STMicroelectronics.

- Ludzie chcą mieć interfejsy graficzne, więcej dźwięku i sterowanie głosem. M7 zaoferuje wszystkie rodzaje interakcji, których doświadczają użytkownicy smartfonów i tabletów - mówił Thomas Ensergueix z ARM.

M7 zapewnia 5 CoreMark/MHz oraz 2,14 DMIPS/MHz. Może funkcjonować przy wyższych częstotliwościach niż obecne rdzenie ARM Cortex M, jak na przykład 400 MHz w technologii 40 nm. Rdzeń obsługuje 64-bitowy transfer danych i jest w stanie wykonywać dwie instrukcje równolegle. Zdaniem Thomasa Ensergueix przetwarzanie równoległe będzie jego atutem na wielu różnych rynkach, takich jak np. systemy zarządzania oświetleniem, gdzie wymaga się natychmiastowej reakcji na zmieniające się warunki.

- Dzisiaj w takich aplikacjach można zauważyć grupy małych mikrokontrolerów przeznaczonych do obsługi wyświetlacza i komunikacji. Tutaj chcemy korzystać z jednego procesora do wszystkiego, dla zmniejszenia opóźnień. Cortex-M7 oferuje wystarczającą moc obliczeniową do zarządzania wszystkimi tymi zadaniami równolegle, korzystając z poprawionej wydajności DSP - wyjaśniał Thomas Ensergueix.

Nowy rdzeń, który oferuje elastyczne tryby zasilania i może pracować z mocą poniżej 0,5 W, jest bardziej wydajny niż ARM Cortex-R. M7 może być implementowany jako kompletny moduł MCU o rozmiarze 5 x 5 mm.

źródło: EE Times

 

World News 24h

poniedziałek, 18 czerwca 2018 20:00

Google will invest $550 million in Chinese e-commerce powerhouse JD.com, part of the U.S. internet giant’s efforts to expand its presence in fast-growing Asian markets and battle rivals including Amazon.com. The two companies described the investment as one piece of a broader partnership that will include the promotion of JD.com products on Google’s shopping service. This could help JD.com expand beyond its base in China and Southeast Asia and establish a meaningful presence in U.S. and European markets. Company officials said the agreement initially would not involve any major new Google initiatives in China, where the company’s main services are blocked over its refusal to censor search results in line with local laws.

więcej na: www.reuters.com