W 2014 r. na rynek trafi 136 milionów monitorów LCD

Sprzedaż monitorów LCD na świecie w 2014 r. wyniesie 136 mln sztuk, natomiast w roku przyszłym dostawcy sprzedadzą ich 132 mln sztuk, prognozuje serwis Digitimes. W 2017 r. dostawy monitorów LCD ponownie zmaleją i wyniosą 128 mln sztuk. Kurczenie się tego rynku jest spowodowane m.in. wzrostem popularności urządzeń mobilnych. Producenci paneli LCD zamierzają utrzymać zysk poprzez rozwój oferty dużych urządzeń o wysokiej jakości, w tym monitorów 27-, 28- i 32-calowych o rozdzielczości Ultra HD.

Posłuchaj
00:00

Według Digitimesa obecnie największym producentem monitorów LCD, z 37-procentowym udziałem w rynku, jest tajwański TPV. Kolejne miejsca przypadają firmom Samsung i Qisda - obie mają w rynku 12-procentowy udział.

Powiązane treści
Tajwańscy dostawcy sprzedali o 10% mniej monitorów LCD
LED-y wyparły CCFL - podświetlanie ekranów LCD
Firma LG Display wprowadza najcieńszy na świecie panel LCD Full HD do smartfonów
Nowe ekrany LCD wyświetlą holograficzne obrazy
Samsung wydziela biznes LCD i przechodzi na OLED
TPV dostarczy w tym roku na rynek 20 mln monitorów LCD
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
VIOLA 200 – kompaktowe radio cyfrowe dla wymagających użytkowników
Zasilanie
Infineon przeszedł na zieloną energię elektryczną we wszystkich lokalizacjach na świecie
Zasilanie
Siemens i nVent tworzą przełomową architekturę referencyjną dla centrów danych AI NVIDIA
Mikrokontrolery i IoT
AAEON i DEEPX łączą siły, integrując ultraefektywny akcelerator AI z platformami UP
Projektowanie i badania
Tylko jedna doba i wspólny cel – usprawnienie działania państwa. Zakończył się HackNation 2025
Produkcja elektroniki
Dystrybucja komponentów w Europie w trzecim kwartale 2025 r. - jest lepiej!
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów