Samsung wydziela biznes LCD i przechodzi na OLED

Zarząd Samsunga Electronics przyjął plan wyodrębnienia, przynoszącego firmie duże straty, biznesu LCD. Z dniem 1 kwietnia pion LCD stanie się samodzielnym oddziałem Samsunga. Następnie południowokoreańska firma ma podjąć rozmaite działania restrukturyzacyjne, w tym możliwą fuzję oddziału z pionem Samsung Mobile Display lub S-LCD, oraz skupić się na niszowych zastosowaniach wyświetlaczy.

Posłuchaj
00:00

Do masowego zastosowania w produktach konsumenckich firmy trafią natomiast ekrany OLED. OLED to wyświetlacze emisyjne, działające bez podświetlania. Mają szerszy kąt widzenia i mogą być cieńsze i lżejsze niż LCD.

Marcin Tronowicz

Powiązane treści
W 2014 r. na rynek trafi 136 milionów monitorów LCD
Dobre perspektywy wzrostu dla rynku AMOLED
Aplikacje oświetleniowe i duże wyświetlacze zapewnią szybką popularyzację technologii OLED
Chińczycy chcą dogonić Koreę Południową w produkcji OLED-ów
Intel i Samsung dystansują konkurentów na rynku półprzewodników
Samsung wygrał z Apple sprawę o tablet Galaxy w Niemczech
Samsung potrząśnie drzewem z jabłkiem
Rośnie światowa sprzedaż telefonów komórkowych - Samsung liderem rynku smartfonów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
NXP zamierza zwolnić 1600 pracowników
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja w projektowaniu
Mikrokontrolery i IoT
Infineon nowym liderem rynku mikrokontrolerów
Produkcja elektroniki
Wzrost popularności technologii chipletów – nowa era w produkcji układów scalonych
Optoelektronika
Valeo i TactoTek ogłaszają współpracę w zakresie innowacyjnych rozwiązań oświetleniowych dla motoryzacji
Mikrokontrolery i IoT
STMicroelectronics prezentuje mikrokontrolery STM32U3 - nowy poziom innowacji w ultraniskim poborze mocy
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Targi krajowe
Targi przemysłowe SYMAS & MAINTENANCE
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów