Toshiba traci na Flash NAND

Japońska Toshiba poinformowała o gorszych wynikach finansowych w zakresie sprzedaży pamięci Flash NAND. Przychody firmy w tym segmencie rynku półprzewodników w 2007 roku spadły aż o 25%, co jest wynikiem silnej konkurencji wywołującej silny spadek cen chipów aż do 50% w skali roku. Aktualnie Toshiba jest drugim po Samsungu największym światowym producentem pamięci Flash, jednak w przyszłości sytuacja może się zmienić na niekorzyść, gdyż niskie ceny zredukowały do zera marżę ze sprzedaży tych podzespołów. Problemy firmy pogłębiają też straty na sprzedaży odtwarzaczy HD-DVD, które wyraźnie zaczynają przegrywać na rynku z konkurencyjną technologią Blue-ray firmy Sony. Do tej pory pamięci Flash były dla Toshiby źródłem blisko połowy dochodów, dlatego opisane zmiany na rynku silnie pogorszyły pozycję rynkową japońskiego koncernu.

Zła passa dotyczy również kilku innych producentów japońskich. W ostatnim kwartale 2007 roku 54-procentowy spadek dochodów zanotowała firma NEC Corporation, co jest skutkiem spadku zamówień na stacje bazowe telefonii komórkowej i telefony przenośne. Nie najlepiej wiedzie się też firmie Elpida Memory, która w 4. kwartale straciła 1/3 rocznych zysków.

Posłuchaj
00:00
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Globalna sprzedaż półprzewodników wzrosła w drugim kwartale w ujęciu rok do roku o 18,3%
Aktualności
Perforce i Siemens łączą siły: Nowa platforma do projektowania systemów AI i układów scalonych
Aktualności
Renex rozwija szkolenia IPC w Europie Środkowo-Wschodniej
Aktualności
Ograniczenia eksportu pierwiastków ziem rzadkich będą problemem
Aktualności
Ensign InfoSecurity nagrodzona za Aletheia – AI do wykrywania deepfake’ów w czasie rzeczywistym
Produkcja elektroniki
Branża motoryzacyjna obiera kurs na RISC-V
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów