Za trzy lata samochodowy system eCall będzie obowiązkowy

Zgodnie z nowymi przepisami, przyjętymi właśnie przez Parlament Europejski, nowe samochody osobowe i pojazdy dostawcze sprzedawane w Unii Europejskiej od końca marca 2018 r. mają być wyposażone w urządzenia eCall, które w razie wypadku automatycznie zawiadomią centrum ratownictwa. System ma się przyczynić do ratowania życia 2,5 tys. osób rocznie. Ma być obowiązkowy i bezpłatny. Komisja Europejska ocenia, że czas reakcji ratowników skrócony zostanie o 40% na obszarze miejskim i o 50% w terenie niezabudowanym.

Posłuchaj
00:00

System eCall wykorzystywać będzie alarmowy numer 112. Należące do UE państwa mają być przygotowane do jego wdrożenia przed 1 października 2017 r.

Na powiadomienie o wypadku składać się będą takie informacje, jak lokalizacja pojazdu, marka oraz rodzaj stosowanego paliwa. Zawiadomienie będzie wysłane nawet jeżeli osoby znajdujące się w pojeździe nie będą mogły mówić lub będą nieprzytomne. Informacje przekazywane przez system eCall do centrum ratownictwa nie będą mogły być udostępniane osobom trzecim bez wyraźnej zgody zainteresowanych. W czasie jazdy system śledzący samochód będzie uśpiony i uaktywni się dopiero w wyniku zderzenia lub gdy włączy go kierowca.

W 2014 r. na drogach w Unii Europejskiej zginęło 25,7 tys. osób, a ponad 200 tys. odniosło poważne obrażenia. W Polsce w ubiegłym roku w wypadkach zginęło około 3,2 tys. osób, a rannych było około 42 tys.

źródło: Onet

Powiązane treści
eCall w każdym nowym samochodzie
Jakie akcesoria elektroniczne chcemy mieć w samochodzie?
Intel powołał Radę ds. Kontroli Bezpieczeństwa Samochodów
Błędy sprzętu i oprogramowania w samochodach
Znacznie wzrosła sprzedaż półprzewodników na rynku samochodowym w 2014 r.
Toyota zapłaciła 1,2 mld dolarów kary za uchybienia w zakresie bezpieczeństwa samochodów
Rozrywka, informacje i bezpieczeństwo ukształtują rynek technologii bezprzewodowych w samochodach
eCall - na ratunek kierowcom i pasażerom
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów