Rynek urządzeń typu "wearables" rośnie o 67,2%

| Gospodarka Artykuły

Według analiz International Data Corporation (IDC) przedstawionych w publikacji Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker całkowita liczba sprzedanych urządzeń typu "wearables" osiągnęła w pierwszym kwartale 2016 r. wartość 19,7 mln. To wzrost aż o 67,2% w porównaniu do 11,8 mln jednostek sprzedanych w pierwszym kwartale roku ubiegłego. Zdaniem IDC na wzrost ten wpłynęło między innymi wprowadzanie nowych urządzeń i stosowane przez dostawców obniżki cen.

Rynek urządzeń typu "wearables" rośnie o 67,2%

Rynek elektroniki noszonej jest bardzo zatłoczony i panuje na nim silna konkurencja. Wiele nowych start-upów nie wytrzymuje tempa i przestaje istnieć. Urządzenia należące do kategorii "wearables" są bardzo szybko rozwijane. Producenci chętnie pokazują nowe modele podczas różnego rodzaju pokazów i wystaw technologicznych. W ramach elektroniki noszonej szybko rośnie oferta odzieży i obuwia. Jednocześnie najbardziej konsekwentnym wzrostem charakteryzuje się obszar inteligentnych zegarków oraz urządzeń określanych jako podstawowe.

Pięciu największych dostawców wszystkich urządzeń typu "wearables" (miliony jednostek), źródło: IDC Worldwide Quarterly Wearables Tracker
Dostawca Dostawy w I kw. 2016 Udział w rynku w I kw. 2016 Dostawy w I kw. 2015 Udział w rynku w I kw. 2015 Wzrost rok do roku
Fitbit 4,8 24,5% 3,8 32,6% 25,4%
Xiaomi 3,7 19,0% 2,6 22,4% 41,8%
Apple 1,5 7,5% brak danych 0,0% brak danych
Garmin 0,9 4,6% 0,7 6,1% 27,8%
Samsung 0,7 3,6% 0,7 5,8% 4,5%
BBK 0,7 3,6% brak danych 0,0% brak danych
Inni 7,3 37,2% 3,9 33,1% 87,9%
Razem 19,7 100,0% 11,8 100,0% 67,2%
Pięciu największych dostawców smartwatchy (miliony jednostek), źródło: IDC Worldwide Quarterly Wearables Tracker
Dostawca Dostawy w I kw. 2016 Udział w rynku w I kw. 2016 Dostawy w I kw. 2015 Udział w rynku w I kw. 2015
Wzrost rok do roku
Apple 1,5 46,0%
brak danych
0,0%
brak danych
Samsung 0,7 20,9% 0,5 29,8% 40,5%
Motorola 0,4 10,9% 0,2 11,0% 98,2%
Huawei 0,2 4,7% brak danych
0,0% brak danych
Garmin 0,1 3,0% 0,1 7,2% -17,3%
Inni 0,5 14,5% 0,8 52,0% -44,2%
Razem 3,2 100,0% 1,6 100,0% 100,2%

źródło: IDC