ZF Group otworzy w Łodzi dział B+R

ZF Group, niemiecka firma motoryzacyjna, otworzy w Łodzi Centrum Inżynieryjne Elektroniki opracowujące inteligentne samochodowe systemy bezpieczeństwa. ZF Group specjalizuje się w technologiach napędu, podwozia oraz systemów bezpieczeństwa - takich jak m.in. automatyczny system hamowania awaryjnego, utrzymania pojazdu w pasie ruchu czy aktywny tempomat - zmniejszających prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku.

Posłuchaj
00:00

Obecnie w kilku zakładach ZF w Polsce pracuje ponad 8 tys. osób, w tym 330 w Częstochowie. Łódzki oddział to kolejne poszerzenie kompetencji B+R firmy, w którym zatrudnienie znajdzie około 200 osób, głównie inżynierów elektroników i informatyków.

Powiązane treści
Światowy potentat z branży automotive otworzył w Łodzi Centrum Inżynieryjne Elektroniki
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Produkcja elektroniki
Renew Center firmy Evernex w rok naprawia ponad 200 tysięcy części
Pomiary
Miniaturowe sensory MEMS TDK wyznaczają nowy standard w analizie rzutu oszczepem
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Komunikacja
Nowy e-book firmy Mouser odkrywa przyszłość komunikacji satelitarnej
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów