Mniejsza niż się spodziewano sprzedaż Intela

Obroty Intela w IV kwartale 2008 r. zmalały o 20% w skali kwartalnej oraz o 23% w porównaniu z analogicznym okresem w 2007 r. Winą za spadki obarcza się mniejsze zapotrzebowania na produkty elektroniczne oraz korekty zapasów przeprowadzane przez klientów firmy w końcówce roku.

Posłuchaj
00:00

Pierwotnie, prognozy firmy mówiły o obrotach z zakresu od 10,1 do 10,9 mld dolarów przy marży brutto na poziomie 59%. Ostatecznie, zdaniem przedstawicieli Intela, przychody firmy okazały się mniejsze z powodu słabszego popytu we wszystkich sektorach jej działalności. W wyniku gorszej niż się spodziewano koniunktury w ostatnich sześciu tygodniach 2008 r., marża firmy mogła zmaleć poniżej zrewidowanych w listopadzie prognoz mówiących o 55%. Intel traci również na inwestycjach w kapitał akcyjny.

Przewiduje się, że straty z tego tytuły wrosną z wcześniej przewidywanych 50 mln dolarów do zakresu od 1,1 do 1,2 mld dolarów. Intel zapowiedział, że działania restrukturyzacyjne, przewidujące cięcia wydatków w obszarze badań i rozwoju, marketingu oraz kosztów ogólnych i administracyjnych, przyniosą firmie oszczędności rzędu 2,8 mld dolarów.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics i Ampleon zawierają globalną umowę dystrybucyjną obejmującą rozwiązania zasilania RF
Produkcja elektroniki
TSMC oszacował ceny usług produkcyjnych dla procesu 1,6 nm
Pomiary
Chiny liderem w zakresie samochodowych LiDAR-ów. Rynek gwałtownie rośnie
Aktualności
Upadłość firmy Wolfspeed może przenieść zamówienia SiC do dostawców z Tajwanu
Aktualności
Nowy raport Yole Group: Elektronika mocy na zakręcie – wzrost rynku mimo presji cenowej i zmian geopolitycznych
Aktualności
Większe możliwości personalizacji stanowisk dzięki konfiguratorowi mebli Reeco
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów