Sektor motoryzacyjny straci

Wraz z załamaniem w branży motoryzacyjnej, dostawcy półprzewodników na ten rynek w bieżącym roku także odnotują znaczące straty.  Będą one jednak zbilansowane zwiększonym użyciem elektroniki w nowych pojazdach, jak wynika z raportu Databeans.

Posłuchaj
00:00

Branża półprzewodników przeznaczonych na rynek motoryzacji w wyniku kryzysu skurczy się o ok. 25% a powrót do stanu z 2008 r., kiedy to obroty wyniosły 20 mld dolarów, może potrwać kilka lat. Zdaniem analityków, dopiero w 2014 r. wartość rynku wyniesie 22,5 mld dolarów. Oznacza to roczną złożoną stopę wzrostu równą 8,5% w okresie od 2009 do 2014 r. Motorem wzrostu będą zdobywające coraz większą popularność systemy telematyczne, infotainment, aplikacje zwiększające bezpieczeństwo jazdy oraz zmniejszające zużycie benzyny. Średni udział półprzewodników w cenie samochodu wzrośnie z 13 do 14,8% w 2012 r. Zyskają na tym dostawcy mikrokontrolerów, układów analogowych oraz czujników. Potentatem branży jest Freescale, kontrolujący 9,5% rynku. W dalszej kolejności są Infineon oraz STMicroelectronics (obydwie mające po 7% udziałów w rynku całkowitym), Renesas i NXP (po 6%) oraz Bosch (5%). Pozostałe ok. 60% rynku należy do mniejszych graczy, co świadczy o dużej fragmentacji rynku.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Lantronix i TD SYNNEX poszerzają współpracę – zaawansowane rozwiązania IIoT i infrastruktury sieciowej dostępne w całej Europie
Produkcja elektroniki
DMASS podsumował 2024 rok
Komponenty
DigiKey i SparkFun współpracują w zakresie dostarczania zestawów robotycznych XRP
Pomiary
Nowa seria ultraszybkich digitalizerów GHz od Spectrum Instrumentation
Produkcja elektroniki
Produkcja półprzewodników według lokalizacji
Aktualności
Contrans współpracuje z EPT
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów