wersja mobilna
Online: 816 Piątek, 2018.02.23

Biznes

Kryzys producentów aut odbiją się na sprzedaży mikrokontrolerów

piątek, 03 kwietnia 2009 08:12

Problemy branży motoryzacyjnej znajdą swoje odbicie w zmniejszonym zapotrzebowaniu na mikrokontrolery, jak wynika z analizy przedstawionej przez Databeans. Według analityków, producenci tych układów mogą spodziewać się spadku obrotów o 11% w 2009 r. Jednocześnie, wzrośnie znaczenie nowych obszarów zastosowań, jak systemy oświetleniowe, alternatywne źródła energii czy karty inteligentne. Udział tych segmentów w całkowitych przychodach branży, szacowanych na 12,3 mld dolarów, wzrośnie do 30%.

Wraz z rozwojem aplikacji zwiększających bezpieczeństwo i kontrolę nad pojazdami, jak systemy stabilizacji jazdy, wzrośnie zapotrzebowanie na układy 32-bitowe. Jednocześnie, utrzyma się zapotrzebowanie na układy 8- i 16-bitowe, wykorzystywane w poduszkach powietrznych czy automatycznie otwieranych oknach. Jednocześnie, eksperci wskazują, że szybciej niż tradycyjne rozwiązania motoryzacyjne, będą się rozwijać układy przeznaczone do wszelkich systemów związanych z oszczędnością energii, takich jak automatyczna kontrola oświetlenia czy aplikacje sterujące silnikami.

Zestawienie największych graczy w 2008 r. na rynku otwiera Renesas, który mimo spadku sprzedaży o 6%, nadal kontroluje 20,1% rynku. Na drugim miejscu uplasowało się Freescale, którego udziały w rynku obliczane są na 11%. Biznes mikrokontrolerów firmy odnotował jednak spadek, ze sprzedażą w 2008 r. mniejszą o 13%. Kolejne pozycje należą do NEC, Fujitsu oraz Infineon, które posiadają odpowiednio 9,7%, 7,7% oraz 7,2% udziałów w rynku. Największy wzrost sprzedaży odnotował Atmel, o 12%, Pozostałe firmy w rankingu, takie jak STMicroelectronics, Texas Instruments oraz NXP, odnotowały jednocyfrowe spadki. Nie doszło jednak do żadnych przetasowań, wszyscy producenci uwzględnieni na liście zachowali swoje pozycję z 2007 r.

 

World News 24h

piątek, 23 lutego 2018 12:01

AU Optronics will begin to ship 8K TV panels in sizes ranging from 65- to 85-inch in the first half of 2018, while also ramping up shipments of all-screen displays for handset applications, according to Liao Wei-lun, president of AUO's video products business group. Shipments of TV panels in 65-inch and above sizes will be a major focus of AUO as global sales of 65- and 70-inch TVs and display products are expected to grow 40% and 50% on year, respectively, in 2018, Liao reasoned. The penetration rate of 65-inch and above sizes of 8K TVs will start gaining momentum in 2018 and reach 10% in 2020, Liao said, adding that AUO will begin volume production of 8K TV panels soon to cash in on the emerging trend.

więcej na: www.digitimes.com