Rynek LCD odbija się od dna

Według DisplaySearch, mimo że światowe wykorzystanie mocy produkcyjnych paneli TFT LCD w styczniu spadło do historycznie najniższego poziomu 50%, sytuacja na rynku stopniowo ulega poprawie. Już w lutym współczynnik ten wzrósł do 62%, natomiast w kolejnym miesiącu do 69%. W II kw. poziom wykorzystania fabryk powinien nadal wzrastać i ma szansę sięgnąć 79%.

Posłuchaj
00:00

Według analityków, rekordowe wydatki na rozwój mocy produkcyjnych w 2008 r. w połączeniu z kryzysem finansowym i związanym z tym spadkiem popytu, doprowadziły do znaczącej nadpodaży na rynku. W dalszej perspektywie, zmniejszenie tempa wydatków inwestycyjnych powinno przywrócić równowagę popytu i podaży.  Część producentów zapowiedziało opóźnienie dostaw, zmniejszenie wolumenu produkcji i przełożyło planowane inwestycje w budowę nowych fabryk.
Obecnie, pod względem wielkości produkcji, dominują dostawcy z Korei i Tajwanu. Zdaniem analityków, sytuacja ta nie powinna ulec zmianie w najbliższym czasie. Chiny kontrolują 4% rynku, jednak udział ten wzrośnie do 7% do końca 2011 r. Szansę na rozwój bazy produkcyjnej w tym kraju są pakiety stymulacyjne, mające przyczynić się do zwiększenia popytu na telewizory LCD.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Znacznie 5G rośnie, ale LTE pozostaje silne
Pomiary
Keysight prezentuje nowe rozwiązanie do testowania bezpieczeństwa systemów wbudowanych – premiera testbencha nowej generacji
Mikrokontrolery i IoT
Chiny stawiają na RISC-V
Zasilanie
Microchip prezentuje nowy układ zarządzania zasilaniem – MCP16701
Komponenty
Navitas Semiconductor ogłasza strategiczne partnerstwo z GigaDevice
Produkcja elektroniki
Dla branży EMS 2024 rok nie był udany
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów