Intel zgodnie z oczekiwaniami

Intel w I kw. 2009 r. uzyskał sprzedaż na poziomie 7,1 mld dolarów, co jest wynikiem zgodnym z wcześniej przedstawionymi prognozami i nieznacznie lepszym niż przewidywania analityków. Kwota ta jest o 13% mniejsza niż wartość sprzedaży odnotowana w IV kw. 2008 r. i o 26% mniejsza niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Posłuchaj
00:00

Zysk netto Intela wyniósł 647 mln dolarów, o 55% mniej niż rok wcześniej, jednak stanowi to poprawę aż o 175% w stosunku do poprzedniego kwartału. Zdaniem przedstawicieli Intela, rynek komputerów osobistych uzyskał poziom dna w I kw. a koniunktura w dalszej części roku powinna się kształtować zgodnie z tradycyjnym rozkładem sezonowym. Sprzedaż mikroprocesorów zmalała w porównaniu z IV kw. ubiegłego roku. Obroty związane z rodziną układów Atom wyniosły 219 mln dolarów, o 27% mniej w skali kwartalnej. Z powodu trudno przewidywalnej sytuacji na rynku, przedstawiciele Intela nie przedstawili prognoz na kolejny kwartał, zdradzili jednak, że oczekują uzyskania przychodów na podobnym poziomie.

Na działalność w zakresie badań i rozwoju oraz przejęcie i fuzję, firma zamierza przeznaczyć od 10,4 do 10,6 mld dolarów, natomiast wydatki kapitałowe nieznacznie zmniejszą się w porównaniu z 2008 r.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics i Ampleon zawierają globalną umowę dystrybucyjną obejmującą rozwiązania zasilania RF
Produkcja elektroniki
TSMC oszacował ceny usług produkcyjnych dla procesu 1,6 nm
Pomiary
Chiny liderem w zakresie samochodowych LiDAR-ów. Rynek gwałtownie rośnie
Aktualności
Upadłość firmy Wolfspeed może przenieść zamówienia SiC do dostawców z Tajwanu
Aktualności
Nowy raport Yole Group: Elektronika mocy na zakręcie – wzrost rynku mimo presji cenowej i zmian geopolitycznych
Aktualności
Większe możliwości personalizacji stanowisk dzięki konfiguratorowi mebli Reeco
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów