Intel zgodnie z oczekiwaniami

Intel w I kw. 2009 r. uzyskał sprzedaż na poziomie 7,1 mld dolarów, co jest wynikiem zgodnym z wcześniej przedstawionymi prognozami i nieznacznie lepszym niż przewidywania analityków. Kwota ta jest o 13% mniejsza niż wartość sprzedaży odnotowana w IV kw. 2008 r. i o 26% mniejsza niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Posłuchaj
00:00

Zysk netto Intela wyniósł 647 mln dolarów, o 55% mniej niż rok wcześniej, jednak stanowi to poprawę aż o 175% w stosunku do poprzedniego kwartału. Zdaniem przedstawicieli Intela, rynek komputerów osobistych uzyskał poziom dna w I kw. a koniunktura w dalszej części roku powinna się kształtować zgodnie z tradycyjnym rozkładem sezonowym. Sprzedaż mikroprocesorów zmalała w porównaniu z IV kw. ubiegłego roku. Obroty związane z rodziną układów Atom wyniosły 219 mln dolarów, o 27% mniej w skali kwartalnej. Z powodu trudno przewidywalnej sytuacji na rynku, przedstawiciele Intela nie przedstawili prognoz na kolejny kwartał, zdradzili jednak, że oczekują uzyskania przychodów na podobnym poziomie.

Na działalność w zakresie badań i rozwoju oraz przejęcie i fuzję, firma zamierza przeznaczyć od 10,4 do 10,6 mld dolarów, natomiast wydatki kapitałowe nieznacznie zmniejszą się w porównaniu z 2008 r.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics został dystrybutorem kondensatorów Quantic Evans
Produkcja elektroniki
Potężny grant dla Grupy Elemental na realizację projektu Polvolt
Mikrokontrolery i IoT
Meta wprowadza inteligentne okulary z AI i opaską EMG
Komponenty
Kiedy podejście open source hardware zdominuje rynek?
Komponenty
SiTime Titan: najmniejszy rezonator na świecie otwiera nową erę elektroniki
Aktualności
Jesienny bonus dla klientów sklepu internetowego firmy Renex
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Od pomysłu do produktu w kilka dni: siła szybkiego prototypowania PCB

Współczesny rynek elektroniki zmienia się w bezprecedensowym tempie. Produkty, które jeszcze dekadę temu mogły cieszyć się zainteresowaniem konsumentów przez lata, dziś stają się przestarzałe w ciągu miesięcy. To przyspieszenie jest napędzane przez zbieżność kilku potężnych sił, a wśród nich przez nieustanną presję konkurencji, gwałtowne przemiany technologiczne oraz rosnący apetyt użytkowników na nowe funkcje i wyższą wydajność.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów