Intel zgodnie z oczekiwaniami

Intel w I kw. 2009 r. uzyskał sprzedaż na poziomie 7,1 mld dolarów, co jest wynikiem zgodnym z wcześniej przedstawionymi prognozami i nieznacznie lepszym niż przewidywania analityków. Kwota ta jest o 13% mniejsza niż wartość sprzedaży odnotowana w IV kw. 2008 r. i o 26% mniejsza niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Posłuchaj
00:00

Zysk netto Intela wyniósł 647 mln dolarów, o 55% mniej niż rok wcześniej, jednak stanowi to poprawę aż o 175% w stosunku do poprzedniego kwartału. Zdaniem przedstawicieli Intela, rynek komputerów osobistych uzyskał poziom dna w I kw. a koniunktura w dalszej części roku powinna się kształtować zgodnie z tradycyjnym rozkładem sezonowym. Sprzedaż mikroprocesorów zmalała w porównaniu z IV kw. ubiegłego roku. Obroty związane z rodziną układów Atom wyniosły 219 mln dolarów, o 27% mniej w skali kwartalnej. Z powodu trudno przewidywalnej sytuacji na rynku, przedstawiciele Intela nie przedstawili prognoz na kolejny kwartał, zdradzili jednak, że oczekują uzyskania przychodów na podobnym poziomie.

Na działalność w zakresie badań i rozwoju oraz przejęcie i fuzję, firma zamierza przeznaczyć od 10,4 do 10,6 mld dolarów, natomiast wydatki kapitałowe nieznacznie zmniejszą się w porównaniu z 2008 r.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Automatyczna inspekcja optyczna 3D - pierwszy w Polsce nowy system Viscom
Pomiary
KIOXIA i Linus Media Group ustanawiają światowy rekord w obliczeniach liczby Pi
Produkcja elektroniki
Pierwszy 2-nanometrowy układ firmy MediaTek już we wrześniu
Aktualności
Foxconn i Nvidia zbudują centrum danych AI mające moc 100 MW
Pomiary
Firma Anritsu przejęła w całości Dewetron GmbH
Aktualności
Studenci Politechniki Poznańskiej zbudowali rakietę sondażową. Wsparcia udzieliła Grupa Renex
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów