Producenci podłóż krzemowych tracą w 2008 r.

Zapotrzebowanie na podłoża krzemowe w 2008 r. zmalało o 5,7% do 11,8 mld dolarów. Zdaniem analityków Gartnera, ujemny wynik jest w głównej mierze spowodowany gwałtownym spadkiem popytu w końcówce roku. Jest to zarazem pierwszy rok zakończony na minusie od 2001 r.

Posłuchaj
00:00

Czołowym producentem pozostało Shin-Etsu Handota, kontrolujące 33,3% rynku. W 2008 r. obroty firmy spadły o 3,4%. Drugie w kolejności, Sumco, dzieli od lidera jedynie 0,8%. Trzeci w kolejności producent to niemieckie Siltronic AG. Spadek obrotów o 27% spowodował zmniejszenie udziałów firmy w rynku całkowitym o 3,3% do 11,5%.

Przyczyną tak niskich wyników był m.in. mniejszy udział produkcji podłóż w wymiarze 300 mm niż w przypadku dwóch czołowych graczy na rynku. Stracił również czwarty na liście MEMC Electronic Materials, którego obroty spadły o 24% a udziały w rynku do 7,8%. LG Siltron zdołał utrzymać kontrolę nad 7,2% rynku. Obroty firmy zmalały co prawda o 4,8%, jednak zdołała ona z sukcesem wejść na rynki chiński i południowokoreański.

Powiązane treści
Niższe dochody liderów rynku płytek krzemowych w 2009 r.
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Leuze wprowadza nowe skanery laserowe LiDAR do precyzyjnego pomiaru konturów
Komunikacja
Lantronix i TD SYNNEX poszerzają współpracę – zaawansowane rozwiązania IIoT i infrastruktury sieciowej dostępne w całej Europie
Produkcja elektroniki
DMASS podsumował 2024 rok
Komponenty
DigiKey i SparkFun współpracują w zakresie dostarczania zestawów robotycznych XRP
Pomiary
Nowa seria ultraszybkich digitalizerów GHz od Spectrum Instrumentation
Produkcja elektroniki
Produkcja półprzewodników według lokalizacji
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów