W II kw. koniunktura powinna ulec poprawie a obroty wzrosną o 20% w ujęciu sezonowym. W II połowie roku można spodziewać się dalszych wzrostów. O negatywnym obrazie bieżącego roku zadecyduje mniejszy popyt na telewizory z wyższej półki, jako że wobec problemów gospodarczych wzrasta zainteresowanie klientów urządzeniami z niższego przedziału cenowego. Zwiększą się udziały odbiorników z małym wyświetlaczem i mniejszą liczbą funkcji, a zatem z mniejszą zawartością półprzewodników.
W dłuższej perspektywie rynek będzie wzrastał dzięki trendowi do zwiększania liczby oferowanych przez telewizory funkcji oraz dobrej koniunkturze na urządzenia z wyświetlaczem LCD. Odbiorniki tego typu stanowić będą 91% całkowitej sprzedaży do 2012 r., wobec 62% w 2008 r. Oznacza to tym samym większe zapotrzebowanie na półprzewodniki, jako że LCD wymagają bardziej skomplikowanych układów sterujących niż standardowe telewizory CRT.
Według zestawienia sporządzonego przez DisplaySearch, czołowym dostawcą półprzewodników na rynek telewizyjny pozostaje Mediatek, natomiast na kolejnych pozycjach uplasowały się kolejno MStar, Samsung, Broadcom oraz Zoran. Jedyną zmianą w zestawieniu był awans Breadcom z szóstej na czwartą pozycję. Firma w ubiegłym roku zakończyła transakcję przejęcia od AMD biznesu układów do DTV (digital TV) za sumę 141,5 mln dolarów. Według wyliczeń, dostawy półprzewodników na rynek telewizyjny w I kw. zmalały o 4,3 w ujęciu sezonowym, do poziomu 30,8 mln sztuk. W porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej, dostawy wzrosły o 11%.
Dostawca | IV kw. 2008 r. | I kw. 2009 r. |
Mediatek | 1 | 1 |
MStar | 2 | 2 |
Samsung | 3 | 3 |
Broadcom | 6 | 4 |
Zoran | 4 | 5 |