Acer i Asustek zwiększają swój udział na indyjskim rynku
| Gospodarka Produkcja elektronikiAsustek Computer i Acer starają się rozszerzyć swoją obecność na indyjskim rynku notebooków. Leon Yu, szef firmy Asustek na obszar Indii i Azji Południowej, podczas ostatniego wywiadu z lokalnymi mediami wskazał, że firma chce zwiększyć swój udział w indyjskim rynku notebooków konsumenckich z obecnego poziomu 11,9% do 15-20%.
Aktualnie Asustek odpowiada za 25% dostarczanych do Indii komputerów. Do końca 2019 roku firma zamierza zwiększyć ten odsetek do 40%. Obecnie producent intensywnie tworzy lokalne kanały dystrybucji.
Prezes firmy Acer na region Azji i Pacyfiku Andrew Hou zauważył, że rynek w Indiach ma potencjał, ale aktualnie konsumenci przy zakupie lub wymianie sprzętu dużo bardziej preferują smartfony niż komputery PC. Z tego względu większość marek branży komputerowej koncentruje się przede wszystkim na indyjskich przedsiębiorstwach i zamówieniach rządowych. Przykładowo, w tym regionie tego typu klienci są źródłem 60% dochodów firmy Acer.
Według danych przygotowanych przez IDC w pierwszym kwartale 2019 roku 4 czołowe marki komputerowe, pod względem dostaw do Indii, to Hewlett-Packard (HP), Dell, Lenovo i Acer.
źródło: DigiTimes