Samsung spodziewa się 4 mld dolarów ze sprzedaży w Indiach nowych smartfonów
| Gospodarka Produkcja elektronikiSamsung Electronics spodziewa się, że nowa oferta smartfonów, która pojawi się w Indiach w pierwszej połowie tego roku wygeneruje sprzedaż w wysokości 4 mld dolarów. Ranjivjit Singh, dyrektor marketingu Samsung India, powiedział agencji Reuters w wywiadzie telefonicznym, że południowokoreański gigant co miesiąc - od marca do czerwca - udostępni jeden smartfon z serii Galaxy A. Telefony skierowane będą do milenialsów, i będą wyceniane pomiędzy 10 tys. a 50 tys. rupii (141-703 USD), dodał, nie podając innych szczegółów.
Zgodnie z dokumentami opracowanymi przez paper.vc, platformę wywiadu gospodarczego, roczna sprzedaż telefonów komórkowych Samsunga w Indiach osiągnęła do końca marca 2018 roku wartość 373,5 mld rupii.
Jak zapowiedział Ranjivjit Singh, Indie - drugi co do wielkości rynek telefonii komórkowej na świecie - będą jedną z pierwszych lokalizacji, w których wprowadzone zostaną nowe telefony z serii A, obejmujące więcej niż cztery urządzenia.
Samsung koncentruje się na Indiach po tym, jak stanął w obliczu silnej konkurencji ze strony chińskich rywali, takich jak Xiaomi, Oppo i Vivo. Według analiz Counterpoint z Hong Kongu, Koreańczycy, lokalnie montujący wszystkie telefony, które sprzedają w Indiach, zakończyli 2018 r. z 24-procentowym udziałem w indyjskim rynku, licząc wielkość dostaw, za chińskim Xiaomi, którego udział wyniósł 28%.
W ubiegłym miesiącu - przed globalnym wprowadzeniem na rynek - Samsung wprowadził w Indiach serię budżetowych smartfonów, które sprzedaje online za pośrednictwem oddziału Amazon India i własnej strony internetowej.
W 2018 roku firma otworzyła na przedmieściach New Delhi największy na świecie zakład produkujący telefony komórkowe, a w Bengaluru największy na świecie sklep z telefonami.
źródło: Reuters