Sprzedaż smartfonów w Indiach według IDC rośnie
| Gospodarka AktualnościWedług danych przygotowanych przez firmę analityczną IDC, w drugim kwartale bieżącego roku indyjski rynek smartfonów odnotował najwyższą w historii wielkość dostaw, przypadającą na drugi kwartał roku, wynoszącą 36,9 mln sztuk, co oznacza wzrost roczny o 9,9% i kwartalny - o 14,8%. Ogółem, w drugim kwartale do Indii wysłano 69,3 mln telefonów komórkowych, co stanowi wzrost o 7,6% w porównaniu z kwartałem poprzednim.
Dzięki wielu premierom, atrakcyjnym ofertom i programom gwarantującym przystępność cenową smartfonów, dynamikę wzrostu na poziomie 12,4% - w porównaniu z rokiem poprzednim - utrzymał kanał online, osiągając udział 36,8%. Kanał offline zanotował 8,5% wzrostu, w stosunku do roku ubiegłego, dzięki nowym smartfonom Samsunga z serii Galaxy A, marketingowi Vivo podczas IPL (Indyjskiej Ligi Krykieta) i rosnącej wielokanałowej dystrybucji Xiaomi.
W drugim kwartale tego roku średnia cena smartfona (ASP - Average Selling Price) wyniosła 159 dolarów, przy czym przedział cenowy poniżej 200 dolarów, stanowił aż 78% rynku. Jednak najszybciej rosnącym segmentem był przedział 200-300 dolarów ze wzrostem rok do roku wynoszącym 105,2%. Było to związane z popytem ze strony klientów wymieniających swoje telefony na nowsze modele, szczególnie na pochodzące od chińskich producentów, którzy wprowadzają nowe rozwiązania.
Rynek standardowych telefonów komórkowych w dalszym ciągu wykazywał tendencję spadkową - w drugim kwartale 2019 roku, liczba dostarczonych urządzeń osiągnęła 32,4 mln sztuk co oznacza spadek o 26,3% w stosunku do analogicznego okresu roku 2018. Wynika to z faktu, że w drugim kwartale 2019 r. liczba dostarczonych telefonów z funkcją 4G spadła o 40,3%. Sprzedaż telefonów obsługujących technologię 2G również zmalała, ponieważ indyjskie marki nadal borykają się z problemami, podobnie jak mniejsi producenci, którzy zmagają się z wysokimi stawkami celnymi za import.
5 największych dostawców smartfonów
W drugim kwartale 2019 roku Xiaomi odnotowało wzrost liczby swoich przesyłek o 4,8% rok do roku, przy czym Redmi 6A i Redmi Note 7 Pro są najliczniej występującymi modelami na rynku. Xiaomi utrzymało również dominację w kanale sprzedaży elektronicznej z udziałem w rynku wynoszącym 46,5%, a także rosnącą obecność w kanale sprzedaży stacjonarnej, która stanowiła 39,5% wysyłek Xiaomi.
W tym samym czasie Samsung zanotował wzrost o 16,6% napędzany wejściem nowej serii Galaxy A w segmentach cen niskich i średnich. Galaxy A10 i A2 Core znalazły się wśród 5 najlepiej sprzedających się modeli na rynku. Producent oferował również atrakcyjne plany sprzedaży, aby pozbyć się zapasów z serii Galaxy J. Obniżki cen serii Galaxy M pomogły Samsungowi utrzymać w drugim kwartale 13,5% udziału w sprzedaży online.
Vivo odnotowało wzrost o 31,6%. Jego tańszy model Y91 znalazł się na krajowej liście 5 najlepiej sprzedawanych modeli. Vivo wprowadziło również na rynek swój pierwszy ekskluzywny model "Z1 Pro" w cenie mieszczącej się w segmencie 200-300 USD.
Oppo odnotowało w drugim kwartale wzrost o 41% w porównaniu do ubiegłego roku, dzięki niedrogiej serii A - A3 i nowo wprowadzonym A1K i A5. Kanał online stanowił dla dostawcy 19,1% i był napędzany przez ekskluzywny model K1.
W drugim kwartale 2019 r. kilkukrotny wzrost sprzedaży odnotowało Realme. Firma osiągnęła wynik dzięki nowo wprowadzonym modelom C2 i 3/3Pro. Sprzedawca zajął drugie miejsce w kanale online z 16,5% udziałem w rynku. Stara się także o zwiększenie udziału w kanale offline, który stanowił 21% jego dostaw.
źródło: DigiTimes