Sprzedaż smartfonów w Indiach według IDC rośnie

Według danych przygotowanych przez firmę analityczną IDC, w drugim kwartale bieżącego roku indyjski rynek smartfonów odnotował najwyższą w historii wielkość dostaw, przypadającą na drugi kwartał roku, wynoszącą 36,9 mln sztuk, co oznacza wzrost roczny o 9,9% i kwartalny - o 14,8%. Ogółem, w drugim kwartale do Indii wysłano 69,3 mln telefonów komórkowych, co stanowi wzrost o 7,6% w porównaniu z kwartałem poprzednim.

Posłuchaj
00:00

Dzięki wielu premierom, atrakcyjnym ofertom i programom gwarantującym przystępność cenową smartfonów, dynamikę wzrostu na poziomie 12,4% - w porównaniu z rokiem poprzednim - utrzymał kanał online, osiągając udział 36,8%. Kanał offline zanotował 8,5% wzrostu, w stosunku do roku ubiegłego, dzięki nowym smartfonom Samsunga z serii Galaxy A, marketingowi Vivo podczas IPL (Indyjskiej Ligi Krykieta) i rosnącej wielokanałowej dystrybucji Xiaomi.

W drugim kwartale tego roku średnia cena smartfona (ASP - Average Selling Price) wyniosła 159 dolarów, przy czym przedział cenowy poniżej 200 dolarów, stanowił aż 78% rynku. Jednak najszybciej rosnącym segmentem był przedział 200-300 dolarów ze wzrostem rok do roku wynoszącym 105,2%. Było to związane z popytem ze strony klientów wymieniających swoje telefony na nowsze modele, szczególnie na pochodzące od chińskich producentów, którzy wprowadzają nowe rozwiązania.

Rynek standardowych telefonów komórkowych w dalszym ciągu wykazywał tendencję spadkową - w drugim kwartale 2019 roku, liczba dostarczonych urządzeń osiągnęła 32,4 mln sztuk co oznacza spadek o 26,3% w stosunku do analogicznego okresu roku 2018. Wynika to z faktu, że w drugim kwartale 2019 r. liczba dostarczonych telefonów z funkcją 4G spadła o 40,3%. Sprzedaż telefonów obsługujących technologię 2G również zmalała, ponieważ indyjskie marki nadal borykają się z problemami, podobnie jak mniejsi producenci, którzy zmagają się z wysokimi stawkami celnymi za import.

5 największych dostawców smartfonów

W drugim kwartale 2019 roku Xiaomi odnotowało wzrost liczby swoich przesyłek o 4,8% rok do roku, przy czym Redmi 6A i Redmi Note 7 Pro są najliczniej występującymi modelami na rynku. Xiaomi utrzymało również dominację w kanale sprzedaży elektronicznej z udziałem w rynku wynoszącym 46,5%, a także rosnącą obecność w kanale sprzedaży stacjonarnej, która stanowiła 39,5% wysyłek Xiaomi.

W tym samym czasie Samsung zanotował wzrost o 16,6% napędzany wejściem nowej serii Galaxy A w segmentach cen niskich i średnich. Galaxy A10 i A2 Core znalazły się wśród 5 najlepiej sprzedających się modeli na rynku. Producent oferował również atrakcyjne plany sprzedaży, aby pozbyć się zapasów z serii Galaxy J. Obniżki cen serii Galaxy M pomogły Samsungowi utrzymać w drugim kwartale 13,5% udziału w sprzedaży online.

Vivo odnotowało wzrost o 31,6%. Jego tańszy model Y91 znalazł się na krajowej liście 5 najlepiej sprzedawanych modeli. Vivo wprowadziło również na rynek swój pierwszy ekskluzywny model "Z1 Pro" w cenie mieszczącej się w segmencie 200-300 USD.

Oppo odnotowało w drugim kwartale wzrost o 41% w porównaniu do ubiegłego roku, dzięki niedrogiej serii A - A3 i nowo wprowadzonym A1K i A5. Kanał online stanowił dla dostawcy 19,1% i był napędzany przez ekskluzywny model K1.

W drugim kwartale 2019 r. kilkukrotny wzrost sprzedaży odnotowało Realme. Firma osiągnęła wynik dzięki nowo wprowadzonym modelom C2 i 3/3Pro. Sprzedawca zajął drugie miejsce w kanale online z 16,5% udziałem w rynku. Stara się także o zwiększenie udziału w kanale offline, który stanowił 21% jego dostaw.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
IDC przewiduje 6-procentowy spadek na rynku półprzewodników w 2020 roku
Globalna sprzedaż smartfonów spadnie w 2019 roku o 2,5%
Samsung przygotowuje nową wersję składanego smartfona
W ciągu następnych 5 lat sprzedanych będzie 800 mln smartfonów 5G
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Problemy z dostawami zwiększyły zagrożenie podróbkami
Komponenty
Chiny prezentują największy na świecie superkomputer inspirowany mózgiem małpy
Aktualności
Elektronik zaprasza na wrześniowe targi
Produkcja elektroniki
Rynek zaawansowanych opakowań półprzewodników sięgnie blisko 80 mld dolarów
Optoelektronika
San'an i Inari przejmują Lumileds
Zasilanie
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Elektronik zaprasza na wrześniowe targi
Informacje z firm
RENEX EEC na stoisku POLSA podczas targów MSPO 2025
Informacje z firm
Essemtec na Gdańsk TEK Day 2025 - stoisko 54

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów