Rosnący potencjał IoT zapewni popyt na sprzęt audio

| Gospodarka Mikrokontrolery i IoT

Według Marketsandmarkets rynek produktów audio, takich jak mikrofony, głośniki, miksery czy wzmacniacze mocy, do 2024 r. wzrośnie do 8,5 mld dolarów, z 7,3 mld zanotowanych w roku 2019 r. CAGR w tym okresie osiągnie wartość 3,2%. Wzrost sprzedaży będzie wynikał z rosnącego potencjału Internetu Rzeczy i technologii audiowizualnych oraz coraz silniejszego popytu na profesjonalne urządzenia ze strony instytucji korporacyjnych i edukacyjnych.

Rosnący potencjał IoT zapewni popyt na sprzęt audio

Produktowo, największy wzrost nastąpi w segmencie mikrofonów - zwłaszcza wersji cyfrowych - czyli z wbudowanym przetwornikiem A/C. Takie rozwiązania mają mniejszą wrażliwość na zakłócenia i niestabilność napięcia zasilania, a ich aplikacja jest łatwiejsza.

Kolejnym ważnym czynnikiem prorozwojowym będzie wzrost popytu na systemy wzmacniające dźwięk ze strony rynku nieruchomości komercyjnych, hoteli oraz firm zajmujących się prezentacją muzyki na żywo. Czołowi gracze rynkowi w tym obszarze to m.in. Audio-Technica (Japonia), Bose (USA), Harman (USA), Music Group (Filipiny), Sennheiser (Niemcy), Shure (USA), Sony (Japonia), Yamaha (Japonia), Coda Audio (Niemcy) i Audix Microphone (USA), Saramonic (Chiny), Electro-Voice (USA), Apex Audio (Belgia), Wharfedale Pro (UK), Dynaudio (Dania), Samson Technologies (USA), Beyerdynamic (Niemcy), Mipro Electronics (Tajwan), Yorkville Sound (Canada) oraz QSC (USA).

 
Globalny rynek audio