Naukowcy z Tajwanu opracowują elastyczne akumulatory

Tajwański zespół badawczy ujawnił, że opracował elastyczne (podatne na zginanie) akumulatory, których bazą jest tkanina magnezowa. Baterie wykorzystują stop magnezu, proszek ceramiczny oraz włókninę produkowane przez firmę KNH Enterprise.

Posłuchaj
00:00

Lider zespołu, Hung Fei-yi, profesor z Wydziału Inżynierii Materiałowej w National Cheng Kung University (NCKU), powiedział, że powierzchnia o średnicy 1,5 cm w pełni naładowanego akumulatora może zapewnić ponad 36 godzin ciągłego oświetlenia za pomocą diody LED. By zwiększyć pojemność magazynowania energii elastyczne akumulatory można układać w stosy, a następnie pakować w zestawy wielowarstwowych akumulatorów dla pojazdów elektrycznych.

Jak wskazuje Cheng Kung, niektóre typy akumulatorów są narażone na eksplozję, gdy są nadmiernie naładowane, jednak te oparte na tkaninie magnezowej nie zawierają roztworów elektrolitycznych, dzięki czemu są bezpieczne i przyjazne dla środowiska.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Opracowano elastyczną baterię dla elektroniki noszonej
Pakiety akumulatorowe - czas na optymalizację technologii i obniżkę kosztów
Opracowano niepalny, elastyczny akumulator litowo-jonowy
Sztuczna skóra odczuwa ból
Baterie solid state - coraz więcej zastosowań!
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów