MiTAC liderem polskiego rynku wideorejestratorów

Wideorejstrator stał się nieodłącznym elementem wyposażenia samochodów w Polsce. Według najnowszego raportu GFK, w 2019 roku w Polsce sprzedano ponad 272 tys. kamer samochodowych, przy czym niemal co piąty wideorejestrator był produktem firmy MiTAC, oferowanym pod marką Mio. Do firmy MiTAC należą takie globalne marki, jak Mio, Magellan, Navman oraz TYAN.

Posłuchaj
00:00

W czwartym kwartale 2019 roku, podobnie jak w roku 2018, nastąpił wzrost wartości rynku kamer samochodowych. Porównując wyniki IV kwartału 2018 do IV kwartału 2019, Polacy decydowali się wydać więcej pieniędzy na ten rodzaj elektroniki, co przełożyło się na wzrost wartości całego rynku o ponad 11%. Jak pokazują statystyki, marka Mio w badanym okresie umocniła pozycję lidera i odnotowała wzrost wartości sprzedaży na poziomie 17%. W IV kwartale 2019 roku producenci sprzedali w Polsce ponad 107 tys. kamer samochodowych, co w porównaniu do roku 2018 daje wzrost liczby sprzedanych urządzeń na poziomie 12% - marka Mio zanotowała skok ilościowy aż o blisko 30%.

Całkowita wartość tego segmentu rynkowego w 2019 r. wzrosła tylko nieznacznie - o 1% - w stosunku do roku poprzedniego. Marka Mio zwraca uwagę wzrostem wartości sprzedanych produktów na poziomie 11%, co świadczy o stabilnie umacnianej pozycji lidera. W 2020 roku Mio planuje ugruntować swoją pozycję poprzez wprowadzenie na rynek nowych modeli. W 2019 roku zadebiutowały wideorejestratory dla motocyklistów, a Mio stało się pierwszą firmą w Europie oferującą tego typu produkty. W tym roku pojawi się propozycja dla fanów jazdy na rowerze.

Firma MiTAC International Corp. została założona w 1982 roku i rozpoczęła swoją działalność w Hsinchu Science Park (HCSP), na Tajwanie. Oferuje usługi z następujących dziedzin: produkcja systemów elektronicznych (ESM), zintegrowane zarządzanie rozwojem i produkcją (JDM), produkcja sprzętu dla firm zewnętrznych (ODM) oraz produkcja urządzeń dla marek własnych (OEM i OPM). Zajmuje się również dystrybucją urządzeń GPS oraz serwerów, a także tworzy rozwiązania i produkty dla technologii chmurowych.

Źródło: MiTAC

Powiązane treści
Mitac Digital uruchomi na Tajwanie ośrodek badawczo-rozwojowy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Produkcja elektroniki
Renew Center firmy Evernex w rok naprawia ponad 200 tysięcy części
Pomiary
Miniaturowe sensory MEMS TDK wyznaczają nowy standard w analizie rzutu oszczepem
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Komunikacja
Nowy e-book firmy Mouser odkrywa przyszłość komunikacji satelitarnej
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Innowacje technologiczne CSI na Targach TRAKO 2025
Gospodarka
Elektronik zaprasza na wrześniowe targi
Informacje z firm
RENEX EEC na stoisku POLSA podczas targów MSPO 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów