MiTAC liderem polskiego rynku wideorejestratorów

| Gospodarka Aktualności

Wideorejstrator stał się nieodłącznym elementem wyposażenia samochodów w Polsce. Według najnowszego raportu GFK, w 2019 roku w Polsce sprzedano ponad 272 tys. kamer samochodowych, przy czym niemal co piąty wideorejestrator był produktem firmy MiTAC, oferowanym pod marką Mio. Do firmy MiTAC należą takie globalne marki, jak Mio, Magellan, Navman oraz TYAN.

MiTAC liderem polskiego rynku wideorejestratorów

W czwartym kwartale 2019 roku, podobnie jak w roku 2018, nastąpił wzrost wartości rynku kamer samochodowych. Porównując wyniki IV kwartału 2018 do IV kwartału 2019, Polacy decydowali się wydać więcej pieniędzy na ten rodzaj elektroniki, co przełożyło się na wzrost wartości całego rynku o ponad 11%. Jak pokazują statystyki, marka Mio w badanym okresie umocniła pozycję lidera i odnotowała wzrost wartości sprzedaży na poziomie 17%. W IV kwartale 2019 roku producenci sprzedali w Polsce ponad 107 tys. kamer samochodowych, co w porównaniu do roku 2018 daje wzrost liczby sprzedanych urządzeń na poziomie 12% - marka Mio zanotowała skok ilościowy aż o blisko 30%.

Całkowita wartość tego segmentu rynkowego w 2019 r. wzrosła tylko nieznacznie - o 1% - w stosunku do roku poprzedniego. Marka Mio zwraca uwagę wzrostem wartości sprzedanych produktów na poziomie 11%, co świadczy o stabilnie umacnianej pozycji lidera. W 2020 roku Mio planuje ugruntować swoją pozycję poprzez wprowadzenie na rynek nowych modeli. W 2019 roku zadebiutowały wideorejestratory dla motocyklistów, a Mio stało się pierwszą firmą w Europie oferującą tego typu produkty. W tym roku pojawi się propozycja dla fanów jazdy na rowerze.

Firma MiTAC International Corp. została założona w 1982 roku i rozpoczęła swoją działalność w Hsinchu Science Park (HCSP), na Tajwanie. Oferuje usługi z następujących dziedzin: produkcja systemów elektronicznych (ESM), zintegrowane zarządzanie rozwojem i produkcją (JDM), produkcja sprzętu dla firm zewnętrznych (ODM) oraz produkcja urządzeń dla marek własnych (OEM i OPM). Zajmuje się również dystrybucją urządzeń GPS oraz serwerów, a także tworzy rozwiązania i produkty dla technologii chmurowych.

źródło: MiTAC