Pierwszy na świecie certyfikat wojskowy dla bezzałogowego statku powietrznego pionowego startu

Zaawansowany technologicznie bezzałogowy statek powietrzny pionowego startu AWHero RUAS (Rotary Uncrewed Aerial System) koncernu Leonardo otrzymał podstawowe certyfikaty wojskowe od włoskiej DAAA (Direzione degli Armamenti Aeronautici e per l’Aeronavigabilità), czyli Dyrekcji ds. Uzbrojenia Lotniczego i Zdatności do Lotu. Jest to pierwszy na świecie certyfikat wojskowy dla RUAS w klasie 200 kg.

Posłuchaj
00:00

Certyfikacja wojskowa obejmuje operacje z pokładów okrętów i podkreśla solidność kryteriów projektowych AWHero, torując drogę do dalszego rozwoju, integracji i weryfikacji rozszerzonych zdolności zaprojektowanych i planowanych dla tego systemu. Wydany certyfikat jest oparty na elementach uznanego na całym świecie standardu STANAG4702.

System AOero RUAS był wykorzystany podczas ćwiczeń obronnych i bezpieczeństwa w ramach unijnego programu nadzoru morskiego na okrętach, w ramach inicjatywy OCEAN2020 - strategicznego programu badawczego Europejskiego Funduszu Obrony w zakresie technologii nadzoru morskiego i bezpieczeństwa morskiego, obejmującego 43 organizacje w całej Europie, pod kierownictwem firmy Leonardo.

Zespół Leonardo Australia został zakwalifikowany do przejścia do kolejnej fazy SEA129 Faza 5 programu nabycia morskiego bezzałogowego systemu lotniczego mającego na celu dostarczenie zdolności do prowadzenia wywiadu, nadzoru, rozpoznania i kierowania na cel dla Królewskiej Australijskiej Marynarki Wojennej (Royal Australian Navy - RAN).

Leonardo jest jedyną firmą w Europie, która jest w stanie dostarczyć kompletne rozwiązania poprzez zaprojektowanie i rozwinięcie wszystkich elementów systemów bezzałogowych: platform, czujników, systemów misji, stacji kontrolnych, oferując zdolności w zakresie certyfikowanego niskiego ryzyka, wysokiej skuteczności i pełnej integracji. Firma jest kluczowym partnerem i uczestnikiem ważnych europejskich programów dronów - koncern opracował systemy i technologie bezzałogowe, w tym funkcje przeciwdronowe i systemy bezzałogowego zarządzania ruchem (UTM).

Źródło: Leonardo

Powiązane treści
Leonardo dostarczy zegary atomowe dla systemu Galileo
Rynek półprzewodników dla wojska i lotnictwa szybko wzrasta
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
Informacje z firm
Spółka Inżynierów SIM ma wsparcie finansowe z UE
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów