Pierwszy na świecie certyfikat wojskowy dla bezzałogowego statku powietrznego pionowego startu

Zaawansowany technologicznie bezzałogowy statek powietrzny pionowego startu AWHero RUAS (Rotary Uncrewed Aerial System) koncernu Leonardo otrzymał podstawowe certyfikaty wojskowe od włoskiej DAAA (Direzione degli Armamenti Aeronautici e per l’Aeronavigabilità), czyli Dyrekcji ds. Uzbrojenia Lotniczego i Zdatności do Lotu. Jest to pierwszy na świecie certyfikat wojskowy dla RUAS w klasie 200 kg.

Posłuchaj
00:00

Certyfikacja wojskowa obejmuje operacje z pokładów okrętów i podkreśla solidność kryteriów projektowych AWHero, torując drogę do dalszego rozwoju, integracji i weryfikacji rozszerzonych zdolności zaprojektowanych i planowanych dla tego systemu. Wydany certyfikat jest oparty na elementach uznanego na całym świecie standardu STANAG4702.

System AOero RUAS był wykorzystany podczas ćwiczeń obronnych i bezpieczeństwa w ramach unijnego programu nadzoru morskiego na okrętach, w ramach inicjatywy OCEAN2020 - strategicznego programu badawczego Europejskiego Funduszu Obrony w zakresie technologii nadzoru morskiego i bezpieczeństwa morskiego, obejmującego 43 organizacje w całej Europie, pod kierownictwem firmy Leonardo.

Zespół Leonardo Australia został zakwalifikowany do przejścia do kolejnej fazy SEA129 Faza 5 programu nabycia morskiego bezzałogowego systemu lotniczego mającego na celu dostarczenie zdolności do prowadzenia wywiadu, nadzoru, rozpoznania i kierowania na cel dla Królewskiej Australijskiej Marynarki Wojennej (Royal Australian Navy - RAN).

Leonardo jest jedyną firmą w Europie, która jest w stanie dostarczyć kompletne rozwiązania poprzez zaprojektowanie i rozwinięcie wszystkich elementów systemów bezzałogowych: platform, czujników, systemów misji, stacji kontrolnych, oferując zdolności w zakresie certyfikowanego niskiego ryzyka, wysokiej skuteczności i pełnej integracji. Firma jest kluczowym partnerem i uczestnikiem ważnych europejskich programów dronów - koncern opracował systemy i technologie bezzałogowe, w tym funkcje przeciwdronowe i systemy bezzałogowego zarządzania ruchem (UTM).

Źródło: Leonardo

Powiązane treści
Leonardo dostarczy zegary atomowe dla systemu Galileo
Rynek półprzewodników dla wojska i lotnictwa szybko wzrasta
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Coraz większy udział materiałów polimerowych w zaawansowanym pakowaniu chipów
Komponenty
Rynek pamięci NAND pod presją: rosnące ceny i wydłużone terminy dostaw
Komunikacja
Cyfrowa mapa świata na nowo - WTDC-25 w Baku wyznacza kierunek globalnego rozwoju technologii
Optoelektronika
Electroinstal & Light-Tech Expo 2025 - przyszłość elektrotechniki i oświetlenia w jednym miejscu
Projektowanie i badania
Mouser Electronics bada przyszłość zaawansowanej mobilności powietrznej
Elektromechanika
Autonomiczne ciężarówki w Chinach pokonują milion kilometrów dziennie
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Spółka Inżynierów SIM ma wsparcie finansowe z UE
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025
Informacje z firm
Dacpol - eventowy rozkład jazdy

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów