Globalna sprzedaż półprzewodników wzrosła w styczniu o 26,8% rok do roku

Stowarzyszenie Semiconductor Industry Association podało, że globalna sprzedaż półprzewodników w styczniu 2022 r. wyniosła 50,7 mld dolarów, co daje wzrost o 26,8% w porównaniu ze styczniem roku 2021 (40 mld) i spadek o 0,2% w stosunku do grudnia 2021 roku (50,9 mld). Sprzedaż w styczniu wzrosła o ponad 20% przez dziesiąty miesiąc z rzędu, w ujęciu rok do roku. Największy procentowo wzrost sprzedaży rok do roku odnotowany został w obu Amerykach (40,2%), a następnie w Europie (28,7%) i Chinach (24,4%).

Posłuchaj
00:00
 
Światowy rynek półprzewodników - przychody i zmiany procentowe rok do roku
Powiązane treści
Neon, niedobory, ceny, wojna, czyli kolejne problemy branży półprzewodników
Nakłady inwestycyjne w branży półprzewodników wzrosną w 2022 roku o 24%
Sprzedaż półprzewodników w 2021 zbliżyła się do 600 mld dolarów
Poprawa na globalnym rynku półprzewodników
Wietnam z rekordowym wzrostem eksportu półprzewodników
Rekordowe wzrosty na rynku półprzewodników
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Microchip rozszerza ofertę rozwiązań kosmicznych o przetwornicę DC/DC SA15-28 i filtr EMI SF100-28
Komponenty
Farnell poszerza ofertę produktów o znaczeniu krytycznym
Projektowanie i badania
USA ograniczają sprzedaż oprogramowania EDA do Chin
Produkcja elektroniki
Wirebonding NIE odchodzi do lamusa
Mikrokontrolery i IoT
Nowa platforma Payara Qube upraszcza wdrażanie aplikacji Java w chmurze
Komponenty
Nordic Semiconductor przejmuje firmę Memfault i wprowadza na rynek pierwszą kompletną platformę typu chip-chmura
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Nordic Semiconductor przejmuje Neuton.AI i awansuje w dziedzinie sztucznej inteligencji brzegowej
Gospodarka
Digitalizacja pola walki postępuje
Gospodarka
Mouser Electronics po raz szósty z nagrodą Amphenol za najlepszą dystrybucję cyfrową komponentów elektronicznych
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów