MicroLED - rynek startuje w tegoroczną gwiazdkę
| Gospodarka OptoelektronikaMasowa produkcja dużych wyświetlaczy i elektroniki noszonej to główne czynniki sprzyjające rozwojowi wyświetlaczy micro LED. TrendForce przewiduje, że wartość rynkowa takich jednostek osiągnie 27 mln dolarów w 2023 roku, co oznacza wzrost aż o 92% rok do roku. Przewiduje się, że wraz z pojawieniem się na rynku nowych aplikacji (zegarki, motoryzacja) wartość tego segmentu rynku zbliży się do 580 mln dolarów w 2027 roku, co odpowiada CAGR na poziomie około 136% w latach 2022–2027.
Niedawno na rynku pojawił się 89-calowy wyświetlacz 4K Samsunga w technologii micro LED, a pod koniec roku planowane jest wypuszczenie modeli 101- i 114-calowych. Na tegoroczną gwiazdkę LG Electronics planuje sprzedaż 136-calowego modelu Micro LED 4K, wykorzystującego emitery o wielkości 16×27 μm.
Z kolei do aplikacji elektroniki noszonej AUO wyprodukował pierwszy na świecie 1,39-calowy wyświetlacz tego typu z przeznaczeniem do zegarków firmy Tag Heuer. Wiele innych firm także rozwija takie konstrukcje wyświetlaczy, m.in. Apple (do zegarka Apple Watch), ale pojawią się one na rynku dopiero w 2026 roku. Podobnie jest w zakresie rozwiązań motoryzacyjnych, gdzie ta technologia niedługo trafi do wyświetlaczy przeziernych (HUD) oraz wersji przezroczystych, zintegrowanych z szybą przednią samochodu.