Western Digital podzieli biznes pamięci flash

Firma Western Digital poinformowała, że ​​wydzieli swój dział pamięci flash, po tym, jak utknęły rozmowy na temat połączenia jednostki z japońską Kioxią. WD ogłosił także nowe podniesienie kapitału w celu refinansowania części swojego zadłużenia. Podział pozostawi producenta urządzeń do magazynowania danych z jego tradycyjną działalnością związaną z dyskami twardymi, powstaną też dwie spółki notowane na giełdzie.

Posłuchaj
00:00

Western Digital planuje pozyskać kapitał poprzez sprzedaż obligacji zamiennych o wartości 1,3 mld dolarów z terminem płatności w 2028 r. Firma oświadczyła, że ​​wykorzysta wpływy na refinansowanie części zadłużenia zapadającego w 2024 r.

Podział rozwiewa wieloletnią niepewność co do jednostki biznesowej WD zajmującej się pamięciami flash, która powstała w wyniku przejęcia firmy SanDisk za 19 mld dolarów w 2016 roku i działała w branży smartfonów i komputerów. Popyt na chipy flash spadł po pandemii, a ogromna podaż zwiększyła presję na producentów chipów, aby się konsolidowali.

Od 2021 r. firma Western Digital i jej partner produkcyjny Kioxia prowadzą rozmowy na temat fuzji, w wyniku której powstać miałaby firma kontrolująca jedną trzecią światowego rynku pamięci flash NAND. Jak podają źródła agencji Reuters, ostatnia próba zawarcia transakcji utknęła w martwym punkcie pod koniec października, po sprzeciwie inwestora Kioxii - firmy SK Hynix - głównego producenta układów pamięci i rywala obu firm.

Western Digital prognozuje stratę w drugim kwartale mniejszą niż szacunki Wall Street. W związku ze spowolnieniem tempa spadków w segmencie flash, odnotował także lepsze niż oczekiwano wyniki za okres lipiec-wrzesień.

Źródło: Yole Group

Powiązane treści
Motorem zysków na rynku półprzewodników były i będą pamięci
Japonia przyznała dotację dla Western Digital i firmy Kioxia
Kioxia zwiększy zdolności produkcji pamięci flash 3D
Western Digital składa nową ofertę w sprawie przejęcia Kioxii
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Infineon finalizuje przejęcie biznesu Ethernetu motoryzacyjnego firmy Marvell
Aktualności
Jak radzić sobie z nieplanowanym zapotrzebowaniem? Odpowiada Conrad Electronic
Produkcja elektroniki
Apple inwestuje 100 mld USD w produkcję w USA – rozwija łańcuch dostaw półprzewodników i nowe fabryki
Komponenty
Rynek czujników obrazu CMOS przekroczy 30 mld USD do 2030 roku – mobilność, motoryzacja i bezpieczeństwo napędzają wzrost
Aktualności
Szkolenia dla sektora kosmicznego w centrum szkoleniowym Renex EEC
Projektowanie i badania
Ogniwa słoneczne zasilą elektronikę prosto ze światła w pomieszczeniach
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Jak radzić sobie z nieplanowanym zapotrzebowaniem? Odpowiada Conrad Electronic
Gospodarka
Szkolenia dla sektora kosmicznego w centrum szkoleniowym Renex EEC
Informacje z firm
Grupa Renex zaprasza na SMTA Guadalajara 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów