JLR zatrudni 250 inżynierów dla rozwoju przyszłych pojazdów elektrycznych

Jaguar Land Rover (JLR) zatrudni 250 inżynierów elektryków do opracowania gamy nowych pojazdów elektrycznych (EV), które mają zadebiutować do 2030 r. Rekrutacja rozpoczyna się wraz z wprowadzeniem na rynek elektrycznego Range Rovera jeszcze w tym roku. Nowe stanowiska są częścią strategii JLR Reimagine o wartości 15 mld funtów, której celem jest wprowadzenie firmy w erę mobilności elektrycznej. Uzupełniają one 300 stanowisk utworzonych przez brytyjskiego producenta samochodów w 2023 roku.

Posłuchaj
00:00

Nowi zatrudnieni będą pracować w Gaydon Engineering Center i Whitley Future Energy Lab w JLR. Czterdzieści z tych stanowisk będzie koncentrować się na kluczowych aspektach, takich jak architektura elektryczna i technologie akumulatorów, które mają fundamentalne znaczenie dla nadchodzącej generacji pojazdów elektrycznych. Nacisk zostanie położony na zaawansowane systemy magazynowania energii, projektowanie ogniw akumulatorowych, zespoły ogniw i systemy oprogramowania. Pozostałe stanowiska będą przyporządkowane napędom, integracji architektury wysokiego napięcia, projektowaniu elementów układu elektrycznego oraz rozwojowi technologii szybkiego ładowania.

Nowe stanowiska uzupełniają 300 wcześniej oferowanych miejsc pracy, z których 100 dotyczy techników utrzymania ruchu odpowiedzialnych za 700 robotów w nowym, wartym 130 mln funtów, zautomatyzowanym zakładzie produkcji nadwozi JLR w Solihull. Zakład ten zwiększy produkcję modeli Range Rover i Range Rover Sport o 30%. Ponadto technicy ci zostaną przeszkoleni do pracy z nowym systemem produkcji nadwozi o wartości 70 mln funtów dla nadchodzącego elektrycznego Range Rovera.

Pozostałych 200 nowych pracowników, czyli techników i inżynierów testujących, skoncentruje się na przyszłości, opracowując pojazdy elektryczne nowej generacji w Gaydon Engineering Center i w zakładzie zajmującym się układami napędowymi w Whitley. Ofertę zapoczątkuje pod koniec 2024 r. elektryczny Range Rover, a następnie w 2025 r. pojawią się trzy zupełnie nowe modele Jaguara, w tym czterodrzwiowy GT. Zarówno Range Rover, jak i modele Jaguara będą produkowane w fabryce w Solihull, która wraz z fabryką silników w Wolverhampton i fabryką w Halewood zostanie przystosowana do produkcji pojazdów elektrycznych w ramach inwestycji o wartości 15 mld funtów.

Niedawno spółka macierzysta JLR, Tata Motors, potwierdziła, że ​​Bridgewater w Somerset będzie lokalizacją fabryki akumulatorów o mocy wytwórczej 40 GWh.

Źródło: electronicsB2B.com

Powiązane treści
Jaguar Land Rover otwiera trzy europejskie centra technologii autonomicznej jazdy
Świat poszukuje kompetentnych inżynierów elektroników. Chiny i Tajwan w centrum walki o talenty
BMW i Jaguar Land Rover nawiązują współpracę
Rynek pojazdów elektrycznych adoptuje nowe technologie, by nie zatrzymać rozwoju
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Produkcja elektroniki
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej
Komponenty
Farnell zacieśnia partnerstwo z Toshibą
Komponenty
Amtek łączy siły z EMKO CASE – czeskim producentem metalowych obudów dla elektroniki i przemysłu
Produkcja elektroniki
Compal otworzył nowy zakład elektroniki motoryzacyjnej w Czeladzi
Komunikacja
GPS III jest już prawie gotowy - jakie zmiany lecą na orbitę?
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Mouser uruchamia nowe centrum zasobów skoncentrowane na automatyzacji
Gospodarka
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Gospodarka
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów