Prognozy TrendForce przewidują, że amerykański rynek usług satelitarnych typu direct-to-device (D2D) odnotuje znaczny wzrost - z 430 mln dolarów w 2023 r. do 6,5 mld dolarów w 2027 - przy CAGR na poziomie 36%. Wzrost ten napędzany jest rosnącymi abonamentami na satelitarne usługi D2D, które potencjalnie umożliwiają operatorom telekomunikacyjnym wyjście poza tradycyjne usługi komunikacji mobilnej na rzecz łączności satelitarnej.
Przykładem może być T-Mobile, który w oparciu o satelity Starlink, stopniowo wdraża usługi komunikacji satelitarnej dla gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych i na Filipinach, i ma już certyfikat FCC na usługi direct-to-cell. Te drugie ruszą już w tym roku i pozwolą abonentom na wysyłanie i odbieranie SMS-ów ze smartfonów przez satelitę BlueWalker 3 w paśmie 1,9 GHz. Za moment w kosmos poleci kolejny satelita przeznaczony do tego celu. Będzie to Bluebird, którego właścicielem będzie firma AST SpaceMobile współpracująca z AT&T.