Młodszy brat Bluetooth w drodze

Przedstawiciele fińskiej Nokii poinformowali, że firma zamierza aktywnie rozwijać i promować nowy standard komunikacji bezprzewodowej, którym jest Wibree. Cechy standardu do złudzenia przypominają te charakteryzujące jego starszego brata – Bluetooth. Urządzenia z interfejsem w standardzie Wibree mają zapewniać możliwość transmisji na odległość do 10m z przepustowością do 1Mbit/s, przy czym wykorzystywane ma być nielicencjonowane pasmo 2,4GHz. Istotne różnice pomiędzy standardami związane są z ich technologią – układy Wibree, przy parametrach transmisji analogicznych do Bluetooth, mają charakteryzować się znacznie zmniejszonym poborem mocy (nawet o 90%). Interfejsy Wibree mają być dostępne zarówno jako rozwiązania autonomiczne, jak również mają być integrowane z interfejsem Bluetooth w jednym układzie scalonym. Zainteresowanie nowym standardem jest duże, o czym świadczy fakt, że do Wibree Forum – organizacji w ramach której opracowywana jest omawiana technologia, oprócz firmy Nokia należą m.in. Broadcom, CSR oraz Epson. Według Finów pierwsze komercyjne produkty Wibree będą dostępne komercyjnie w połowie 2007 roku.

Posłuchaj
00:00
Powiązane treści
Qualcomm przejmuje CSR
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Mikrokontrolery i IoT
Czołówka producentów mikrokontrolerów samochodowych
Komunikacja
Infineon przejmuje biznes motoryzacyjny układów ethernetowych firmy Marvell
Aktualności
Rząd Niemiec zatwierdził dofinansowanie nowej fabryki Infineon w Dreźnie
Produkcja elektroniki
Minifabryki półprzewodników
Mikrokontrolery i IoT
Zarządzanie ryzykiem i regulacjami w IoT – przewodnik od Mouser i NXP
Produkcja elektroniki
Czesi rozwijają potencjał w zakresie półprzewodników
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów