Qualcomm przejmuje CSR

Qualcomm ogłosił ​​osiągnięcie porozumienia z firmą CSR w sprawie warunków nabycia jej udziałów. Transakcja dokonana będzie w formie gotówki za pośrednictwem spółki zależnej Qualcomma - Qualcomm Grill Trading Pte. Ltd. Przejmując wszystkie akcje zwykłe CSR w cenie 9 funtów za sztukę, Qualcomm zapłaci łącznie około 1,6 mld funtów, czyli 2,5 mld dolarów. Oferta została jednogłośnie zaakceptowana przez zarząd CSR. Przejęcie wpisuje się w strategiczne priorytety Qualcomma obejmujące poszerzanie oferty produktów i usług w zakresie Internetu Wszystkiego - Internet of Everything (IoE). Transakcja ma być zamknięta do końca lata 2015 roku.

Posłuchaj
00:00

Finalizacja przejęcia jest jeszcze uzależniona od spełnienia szeregu warunków formalnych zawartych brytyjskim kodeksie przejęć, a także otrzymania zgód regulatorów m.in z USA oraz akceptacji akcjonariuszy CSR.

- Dodanie wiodącej technologii CSR, obejmującej Bluetooth, Bluetooth Smart1 oraz przetwarzanie dźwięku, wzmocni pozycję Qualcomma w zakresie dostarczania najważniejszych rozwiązań, które prowadzą do szybkiego wzrostu w sektorze Internetu Wszystkiego, w tym obszarów biznesowych dotyczących urządzeń, takich jak odtwarzacze przenośne i samochodowe, a także inny sprzęt nadający się do noszenia - powiedział Steve Mollenkopf, dyrektor generalny Qualcomm Incorporated. - Połączenie wysoce zaawansowanej oferty CSR w zakresie technologii łączności z silnym ukierunkowaniem na sukces w tych dziedzinach, odblokuje nowe możliwości rozwoju. Cieszymy się na współpracę z innowacyjnym zespołem CSR na świecie i na dalsze wzmocnienie obecności naszej technologii w Cambridge i w całej Wielkiej Brytanii.

źródło: Qualcomm

Powiązane treści
Qualcomm zapłaci w Chinach 974 mln dolarów grzywny
Qualcomm nie będzie dostawcą procesorów mobilnych dla Samsunga
Qualcomm zwolni 600 pracowników
UMC dostarczy Qualcommowi 28-nanometrowe chipy LTE
Qualcomm przejmuje od HP portfolio patentów Palm, IPAQ i Bitfone
Qualcomm wprowadza 64-bitowe chipy do smartfonów
Qualcomm dołącza do WPC wspierającej bezprzewodowe ładowanie Qi
Bluetooth Low Energy wchodzi na rynek
Młodszy brat Bluetooth w drodze
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Rynek urządzeń do produkcji płytek półprzewodnikowych osiągnie 184 mld USD do 2030 r.
Zasilanie
Onsemi i Nvidia wdrożą zasilanie 800 V dla centrów danych AI nowej generacji
Komponenty
Sensrad i Arbe Robotics wprowadzają na rynek pierwsze radary 4D z układem nowej generacji
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Mikrokontrolery i IoT
Astute Group globalnym dystrybutorem układów pamięci i mikrokontrolerów Puya Semiconductor
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów