Nowe firmy przyciągnęły 750 mln dolarów w 2009 r.

W 2009 r. w okresie do grudnia start upy na rynku półprzewodników zdołały przyciągnąć łącznie kapitał na sumę ponad 750 mln dolarów, jak wynika z wyliczeń analityków Gartnera. Jednocześnie jednak obserwowalny jest trend do wycofywania się strategicznych inwestorów, jak np. kapitału typu joint venture, z tego rynku. Łącznie, finansowanie typu JV stanowiło zaledwie 25% zgromadzonej sumy.

Posłuchaj
00:00

Dodatkowo, inwestorzy ci wybierali przede wszystkim firmy znajdujące się w dalszym stopniu rozwoju, przez co liczba przedsiębiorstw wchodzących na rynek drastycznie zmalała w porównaniu z poprzednimi latami. Pod względem wielkości inwestycji, największe opiewały na sumę 40 mln dolarów, natomiast średnia wartość wyniosła 14,3 mln dolarów.

Ponad 70% firm, którym udało się przyciągnąć inwestorów to przedsiębiorstwa typu fabless, wśród których najczęściej wybierano te zajmujące się komunikacją przewodową i bezprzewodową, układami zarządzania energią. Firmy typu EDA stanowiły 14, dostawcy sprzętu do technologii 5, natomiast dostawcy IP 7% nowych graczy na rynku. Ok. 25% inwestycji były to inicjatywy ze strony większych graczy na rynku.

Powiązane treści
Arrow i Ecliptek rozszerzają współpracę na EMEA
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Mikrokontrolery i IoT
Chiny stawiają na RISC-V
Zasilanie
Microchip prezentuje nowy układ zarządzania zasilaniem – MCP16701
Komponenty
Navitas Semiconductor ogłasza strategiczne partnerstwo z GigaDevice
Produkcja elektroniki
Dla branży EMS 2024 rok nie był udany
Pomiary
Stoen kontynuuje instalację liczników zdalnego odczytu
Projektowanie i badania
Arteris otworzył w Krakowie centrum badawczo-rozwojowe
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów