Motorola - cel: rynek RFID i Wi-Fi

Firma Motorola (Schaumburg, USA) dokona dużego, wartego 3,9 mld dolarów przejęcia producenta systemów RFID i Wi-Fi – Symbol Technologies (Holtsville, USA). Ostatnia z firm wytwarza czytniki kodów kreskowych, terminale przenośne i różnego rodzaju urządzenia komunikacji bezprzewodowej. Zeszłoroczne obroty Symbol Technologies, w której zatrudnionych jest ponad 5 tys. osób, wyniosły 1,7 mld dolarów, natomiast zysk 32 mln dolarów. Symbol Technologies jest drugim po Cisco Systems największym producentem urządzeń WLAN dla biznesu.

Celem transakcji, która ma zostać sfinalizowana do wiosny przyszłego roku, jest w przypadku firmy Motorola zwiększenie jej udziału na rynkach urządzeń transmisji bezprzewodowej. Dotyczy to zarówno sektora przemysłowego, jak też biznesowego i konsumenckiego. Z urządzeniami, takimi jak czytniki kodów kreskowych, Motorola powinna wejść na nowe rynki – podkreślał Ed Zander, prezes firmy Motorola, na konferencji na której poinformował o planach przejęcia Symbol Technologies. Obecni klienci ostatniej z firm, tacy jak Wal-Mart czy Pepsi, powinni z pewnością pozwolić Motoroli wyjść poza tradycyjne dla niej obszary działalności.

Posłuchaj
00:00
Powiązane treści
Wi-Fi w systemach embedded
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Litewska Teltonika inwestuje w produkcję PCB i usługi EMS
Produkcja elektroniki
Rynek zaawansowanych podłoży wkrótce przekroczy 30 mld dolarów
Produkcja elektroniki
Europa pozostaje w tyle na rynku półprzewodników
Komponenty
Mouser Electronics i Ampleon zawierają globalną umowę dystrybucyjną obejmującą rozwiązania zasilania RF
Produkcja elektroniki
TSMC oszacował ceny usług produkcyjnych dla procesu 1,6 nm
Pomiary
Chiny liderem w zakresie samochodowych LiDAR-ów. Rynek gwałtownie rośnie
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów