Pierwszy na rynku czujnik obrazu 3D dla motoryzacji zgodny z normą ISO26262

Czujniki głębokości 3D odgrywają ważną rolę w nowoczesnych systemach monitorowania w kabinach pojazdów, zapewniając łączność z nowymi usługami i poprawiając poziom bezpieczeństwa. Są one niezbędne do zapewnienia zgodności z wymogami NCAP. Infineon we współpracy z firmą pmd technologies, specjalizującą się w systemach pomiaru czasu przelotu 3D, opracował nową wersję samochodowego czujnika obrazu REAL3 (ozn. IRS2877A) o dużej rozdzielczości, zgodnego z wymogami normy ISO26262. Umożliwia on realizację kamer ToF do rozpoznawania twarzy i monitorowania kierowcy, pozwalających wykryć jego rozproszenie uwagi lub zmęczenie. Zapewnia odporność na światło słoneczne i inne źródła zakłócające rejestrację obrazu.

Czujnik REAL 3 jest zamykany w plastikowej obudowie BGA o powierzchni 9 x 9 mm z matrycą o boku 4 mm. Pracuje z rozdzielczością 640 x 480 pikseli. Uzyskał kwalifikację AEC-Q100 Grade 2 i jest pierwszym tego rodzaju czujnikiem, zgodnym z wymogami normy ISO26262 (ASIL-B). Oprócz zastosowań krytycznych dla bezpieczeństwa, rejestrowane dane 3D umożliwiają też korzystanie z funkcji zapewniających komfort, takich jak sterowanie gestami czy intuicyjne oświetlenie wnętrza, podążające za ruchami pasażerów. Poza motoryzacją, czujnik IRS2877A może też znaleźć zastosowanie m.in. w robotyce, dronach oraz systemach autonomicznych, w których priorytetem jest niezawodność i bezpieczeństwo operatorów.

Zapytania ofertowe
Pierwszy na rynku czujnik obrazu 3D dla motoryzacji zgodny z normą ISO26262
Zapytanie ofertowe