6-osiowe czujniki inercyjne do systemów wspomagania kierowcy
Do oferty firmy TDK InvenSense wchodzą dwa nowe czujniki inercyjne, zrealizowane w technologii MEMS, przeznaczone do zastosowań w motoryzacji: IAM-20685HP i IAM-20689. Są to układy z kwalifikacją AEC-Q100 Grade 1, mogące pracować w szerokim zakresie temperatury otoczenia od -40 do +125°C. Generują informacje o dynamice pojazdu, wykorzystywane przez algorytmy do podejmowania decyzji w czasie rzeczywistym m.in. w systemach wizyjnych, automatycznego parkowania, reflektorach adaptacyjnych i układach zawieszenia aktywnego.
IAM-20685HP i IAM-20689 różnią się klasyfikacją poziomu bezpieczeństwa funkcjonalnego (odpowiednio ASIL B i ASIL D), natomiast są identyczne pod względem funkcjonalnym, rozkładu wyprowadzeń, mapy wewnętrznych rejestrów i wbudowanych mechanizmów bezpieczeństwa, monitorujących wyniki pomiarów w czasie rzeczywistym. Zawierają 3-osiowy żyroskop, 3-osiowy akcelerometr i dwa czujniki temperatury, zamknięte w miniaturowej obudowie QFN o wymiarach 4,5 x 4,5 x 1,1, mm. Dane ze wszystkich wewnętrznych czujników są przetwarzane przez wewnętrzny przetwornik A/C z 16-bitową rozdzielczością. Komunikacja z zewnętrznym mikroprocesorem odbywa się za pośrednictwem interfejsu SPI. Zestaw 30 wbudowanych obwodów diagnostycznych, uruchamianych przy starcie, za pomocą komendy lub w sposób ciągły, eliminuje konieczność wykorzystywania zewnętrznego oprogramowania do zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa funkcjonalnego.
IAM-20685HP i IAM-20689 pracują z napięciem zasilania od 3,0 do 5,5 V, pobierając mniej niż 10 mA prądu we wszystkich trybach pracy. Umożliwiają programowanie zakresu pełnej skali żyroskopu od ±41 dps do ±1966 dps oraz zakresu pełnej skali akcelerometru od ±2 do ±65 g. Ich struktura jest odporna na przeciążenia do 10 tys. g.